Kalos C20XE
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Kalos C20XE
Ето и новата визия на Калоса с белия мигач:
База металик и Лак
Полиране на стъклата вън и вътре:
И резултата:
Открийте разликите
База металик и Лак
Полиране на стъклата вън и вътре:
И резултата:
Открийте разликите
Re: Kalos C20XE
Много стилен тунинг!
Надявам се, че си сложил оранжеви крушки.
Надявам се, че си сложил оранжеви крушки.
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Kalos C20XE
Разбира се че съм сложил оранжеви(вижда се на 5-тата снимка)!ogi написа:Много стилен тунинг!
Надявам се, че си сложил оранжеви крушки.
Няма да се излага ме я
Re: Kalos C20XE
ехеее колега много яко е станало.одавна не бях влизал да разгледам.тва нова боя,намръщен капак,решетка,фарове и с емблемата на круз направо си номер едно. ама направо ти се кефя на това което правиш с калоса.евала
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Kalos C20XE
Благодаря колега.Киро написа:ехеее колега много яко е станало.одавна не бях влизал да разгледам.тва нова боя,намръщен капак,решетка,фарове и с емблемата на круз направо си номер едно. ама направо ти се кефя на това което правиш с калоса.евала
Старая се да изглежда добре и да е уникална!
Иначе да ви се оплача че от многото раздаване на газ,купето не издържа
Ето пораженията:
Наложи се да цепим пода за да достигнем до гайката:
Част от купето където се държи магарето:
Тампоните естествено бяха се натрошили:
Последва подсилване с СО-то,нови болтове,тампони и газзз
Re: Kalos C20XE
Може да си направиш и сложиш щанга между 2-та задни болта на магарето, за да намалиш усукването. При мен на а6 има фабрично на това място точно, както и отгоре на бомбетата на амортисьорите, заради тежкия дизелов мотор, купе и мощността. В твоя случай ще е добре, заради непредвидената мощност и тежест на мотора за купето.
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Kalos C20XE
Ами отдавна го обмислям да си направя разпънки,но все не можех да се наканя Ама сега ще ми се наложи да се взема в ръцеogi написа:Може да си направиш и сложиш щанга между 2-та задни болта на магарето, за да намалиш усукването. При мен на а6 има фабрично на това място точно, както и отгоре на бомбетата на амортисьорите, заради тежкия дизелов мотор, купе и мощността. В твоя случай ще е добре, заради непредвидената мощност и тежест на мотора за купето.
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Kalos C20XE
Колега.. да не пускам нова тема викам директно тук да питам.. Имам C18XE от Аstra F 125 hp. Не знам с коя скоростна кутия е. Карам 1.2 Калос.. Аджеба може ли този мотор да го вкарам в коша на калоса и какви скорости ще трябва да взема.. предполагам с опеловите няма да стане заради полуоските. Или иначе казано с какво да се подготвя преди да почна.. че смятам до лятото да карам с ""астринския матор""
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Kalos C20XE
Щом аз съм вкарал С20ХЕ,защо да не вкараш 18-ката?Denk0 написа:Колега.. да не пускам нова тема викам директно тук да питам.. Имам C18XE от Аstra F 125 hp. Не знам с коя скоростна кутия е. Карам 1.2 Калос.. Аджеба може ли този мотор да го вкарам в коша на калоса и какви скорости ще трябва да взема.. предполагам с опеловите няма да стане заради полуоските. Или иначе казано с какво да се подготвя преди да почна.. че смятам до лятото да карам с ""астринския матор""
Относно скоростите не е проблема в полуоските а в захващането на кутията!!
Re: Kalos C20XE
Да.. обаче скорости от 1.4 дали ще станат на 18ка ? Щото тогава ще трябва да сменям лоста със всичките му хави и да минавам на помпи със съединителя а на не жило.. А относно инсталацията.. моята кола няма нито АБС нито климатик
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Kalos C20XE
Ще стане кутиата и ще сменяш лоста и още много неща!Denk0 написа:Да.. обаче скорости от 1.4 дали ще станат на 18ка ? Щото тогава ще трябва да сменям лоста със всичките му хави и да минавам на помпи със съединителя а на не жило.. А относно инсталацията.. моята кола няма нито АБС нито климатик
Това е скъп тунинг колега
Re: Kalos C20XE
Аз си знам че не е евтин.. дори за напред ми се върти турбиниране на 1.8 ама има време до тогава. Въпроса е че за първи път карам Калос дори кола от марката Шевролет и не ми е ясно колко съвместими са частите между нея и Опел. Колега ако ти е удобно и имаш желанието би ли оставил скайпа си някъде да направим една дискусия да видим какво ме чака.. а след това вече като го захвана ще пусна тема тук!
Re: Kalos C20XE
Добър проект!Сложи някой клип да видим как върви колата.Назад в темата си писал че мислиш за метанов инжекцион, ако още не си го сложил мога да ти дам идея да си изработиш някаква клапа и когато караш на бензин да смуче от още едно място вятър това XE вместо всеки път да сваляш смесителя.С генерацията същата работа може да се пусне паралелно на тази още една и с клапа от камионджийска моторна спирачка управлявана с жило от вътре да имаш бръмчаща и тиха кола
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Kalos C20XE
Здравейте,отдавна не съм писал в темата защото нямам много време,но сега по празниците намерих такова свободно в последния ден от годината
Относно колата през цялата година правих разни подобрения които сега ще споделя с вас:
Ще започна с това,че реших да направя изолация на цялото купе.Започнах с багажника който изолирах целия,минах през тавана,вратите,пода....абе на всякъде където можех изолирах
Нямам снимки от другите места на изолация.Мисля,че се получи добре.Купето стана по-безшумно,никъде вътре не скърца,не трака,не хлопа.Стана и по-топло зимата и по-хладно лятото.С две думи си струваше усилията!
При тази добра изолация реших,че ще е добре да чуя как звучи музика в този добре изолиран багажник за това си купих малко музика.Крайно стъпало Блаупункт и един 10 инчов Пайнер който успях да събера на кората отзад между оригиналните колони.
Наложи се леко да зарежа третия стоп за да не търка мембраната от амплитудата която прави,но си струваше защото звука е уникално добър!
Продължавам със следващата екстра която реших да направя а тя е така мечтаната от мен Хидравлична Ръчна!
Продават се много видове хидравлични ръчни готови за монтаж,но понеже аз държах да запазя оригиналния вид на ръчната реших че ще си я направя сам!
Купих си една горна помпа за съеденител от Хонда Сивик и с помоща на ЦО-то,няколко метра медни тръбички,два тройника,две шишета сп.течност и малко инженерна мисъл ръчната е на лице и работи перфектно!
Реших да обърна и внимание на джантите.Свалих ги,демонтирах гумите и ги занесох на най-добрите майстори в Старозагорско а именно двама братя близнаци които са много известни с прецизната си работа с изправянето на алуминиеви джанти.След като вече бяха прави като конец реших да се заема с боята.няма да ви казвам че не ми останаха отпечатъци на пръстите от едноседмичната подготовка на джантите за шприц
Знаех,че резултата ще си заслужава усилията та след шприца ги изтрих на вода с 800 и последва сив едър металик+няколко слоя лак!
Резултата-блестящ!
На такива добре изглеждащи джанти реших че ще отиват едни хубави гуми и за това ги обух в един хубав полуслик а именно Йокохама Парада 205/45/16.
По късно през годината ми хрумна да променя изцяло интериора и започнах да разглобявам всичко по таблото,вратите и навсякъде където ми хрумнеше.
Боядисах доста от панелите в светлосив металик(едър като този на джантите) като го запечатах с лак за издръжливост.Получи се добър контраст с черните детайли или поне на мен ми харесва което е най-важно!
Междувременно свалих волана и го занесох на тапицер който ми го облече в черна естествена кожа с висок клас на износване и декоративен ръчен шев със сив конец за да е в тон с интериора.Последва същата процедура и с топката на скоростния лост,калъфчето му и това на ръчната.
Отдавна имах идея да сложа спортни измервателни уреди на мястото на средните духалки и реших,че сега е момента да го направя.Запуших притока на въздух до това място,купих два уреда за маслото(налягане и температура) и ги вградих с помоша на един стругар който ми направи втулки за монтажа.Датчиците монтирах с тройник като взех магистрала от тапата на маслената помпа.
Дали се е получило добре оставям тази преценка на вас,но на мен много ми допадна
Разбира се ,че при това положение(всичко разглобено) се взех в ръце и направих цялото осветление с бели LED диоди.Сложиш осветление и на пепелника и на жабката.Голямо разглобяване падна и много играчка със съпротивления и различен размер доиди,но крайния резултат е впечатляващ.
Това е относно интериора и екстериора.Време е да обърнем и малко внимание на сърцето:
След доста проблеми с делкото на Мотроник-а 2.5 се ядосах и взех крайни мерки като си купих цял комплект части с инсталация за обръщане на управлението от М2.5 към М2.8
Разглобих мотора отгоре,извадих всички М2.5 части,разплетох инсталацията и започнах на ново
Разпределителни валове,ангренажни колела+ремъци и ролки,нова инсталация,по-големи дюзи,нова бензинова помпа с по-голям дебит,бубина,комутатор,датчик Хол,дросел с TPS,дебитомер и компютър са частите които смених
Много съм доволен от трансформацията.Електрониката на Мотроник 2.8 е много по-прецизна и работи по-добре от М2.5 и най-вече го няма вече шибаното делко което много често ми създаваше проблеми!
След новата електроника колата тръгна много по-добре и реших,че е време към следваща стъпка а именно преминаване от обикновена метанова уредба към пълен инжекцион!
Уредбата монтирах сам.Не бе никак трудно.Най-неприятната част бе свалянето на всумактелния колектор за разпробиването на дюзите.Изпарителя му намерих много удобно място под разширителния съд а на дюзите направих стойка над капака на клапаните.
Най после успях да махна досадната плочка която душеше мотора от към въздух и на бензин нямаше нужната сила.Купих си спортен филтър,настроихме метана и реших че след като и дадох повече въздух ще е добре да и дам и повече "ф" на изпускателната уредба та и направих нова генерация от ф55 на ф63.Сега до трета не си иска гумите
Последното което направих по колата може да ви изненада защото не отива много на една бегачка,но......!
Сложих и теглич Да зная как звучи,но не си го представяйте така
Теглича е от модела който се сваля и слага "топката" при нужда!Не че пак не се вижда част от него,но е по прибран и не изглежда зле.
Причината поради която го сложих е че както вече съм ви казвал се занимавам с Офроуд(ходя по състезания,организирам такива и т.н.) и ми трябва да си закачам платформата с джипа.Мотора има достатъчно сила да я тегли а и ми ляга евтино да отида на състезание на метан
Ето и една финална снимка:
Ами това е за сега,така де.......за 2015г.
Пожелавам ви весели празници и много безаварийни километри през новата 2016г.
Наздраве!
Относно колата през цялата година правих разни подобрения които сега ще споделя с вас:
Ще започна с това,че реших да направя изолация на цялото купе.Започнах с багажника който изолирах целия,минах през тавана,вратите,пода....абе на всякъде където можех изолирах
Нямам снимки от другите места на изолация.Мисля,че се получи добре.Купето стана по-безшумно,никъде вътре не скърца,не трака,не хлопа.Стана и по-топло зимата и по-хладно лятото.С две думи си струваше усилията!
При тази добра изолация реших,че ще е добре да чуя как звучи музика в този добре изолиран багажник за това си купих малко музика.Крайно стъпало Блаупункт и един 10 инчов Пайнер който успях да събера на кората отзад между оригиналните колони.
Наложи се леко да зарежа третия стоп за да не търка мембраната от амплитудата която прави,но си струваше защото звука е уникално добър!
Продължавам със следващата екстра която реших да направя а тя е така мечтаната от мен Хидравлична Ръчна!
Продават се много видове хидравлични ръчни готови за монтаж,но понеже аз държах да запазя оригиналния вид на ръчната реших че ще си я направя сам!
Купих си една горна помпа за съеденител от Хонда Сивик и с помоща на ЦО-то,няколко метра медни тръбички,два тройника,две шишета сп.течност и малко инженерна мисъл ръчната е на лице и работи перфектно!
Реших да обърна и внимание на джантите.Свалих ги,демонтирах гумите и ги занесох на най-добрите майстори в Старозагорско а именно двама братя близнаци които са много известни с прецизната си работа с изправянето на алуминиеви джанти.След като вече бяха прави като конец реших да се заема с боята.няма да ви казвам че не ми останаха отпечатъци на пръстите от едноседмичната подготовка на джантите за шприц
Знаех,че резултата ще си заслужава усилията та след шприца ги изтрих на вода с 800 и последва сив едър металик+няколко слоя лак!
Резултата-блестящ!
На такива добре изглеждащи джанти реших че ще отиват едни хубави гуми и за това ги обух в един хубав полуслик а именно Йокохама Парада 205/45/16.
По късно през годината ми хрумна да променя изцяло интериора и започнах да разглобявам всичко по таблото,вратите и навсякъде където ми хрумнеше.
Боядисах доста от панелите в светлосив металик(едър като този на джантите) като го запечатах с лак за издръжливост.Получи се добър контраст с черните детайли или поне на мен ми харесва което е най-важно!
Междувременно свалих волана и го занесох на тапицер който ми го облече в черна естествена кожа с висок клас на износване и декоративен ръчен шев със сив конец за да е в тон с интериора.Последва същата процедура и с топката на скоростния лост,калъфчето му и това на ръчната.
Отдавна имах идея да сложа спортни измервателни уреди на мястото на средните духалки и реших,че сега е момента да го направя.Запуших притока на въздух до това място,купих два уреда за маслото(налягане и температура) и ги вградих с помоша на един стругар който ми направи втулки за монтажа.Датчиците монтирах с тройник като взех магистрала от тапата на маслената помпа.
Дали се е получило добре оставям тази преценка на вас,но на мен много ми допадна
Разбира се ,че при това положение(всичко разглобено) се взех в ръце и направих цялото осветление с бели LED диоди.Сложиш осветление и на пепелника и на жабката.Голямо разглобяване падна и много играчка със съпротивления и различен размер доиди,но крайния резултат е впечатляващ.
Това е относно интериора и екстериора.Време е да обърнем и малко внимание на сърцето:
След доста проблеми с делкото на Мотроник-а 2.5 се ядосах и взех крайни мерки като си купих цял комплект части с инсталация за обръщане на управлението от М2.5 към М2.8
Разглобих мотора отгоре,извадих всички М2.5 части,разплетох инсталацията и започнах на ново
Разпределителни валове,ангренажни колела+ремъци и ролки,нова инсталация,по-големи дюзи,нова бензинова помпа с по-голям дебит,бубина,комутатор,датчик Хол,дросел с TPS,дебитомер и компютър са частите които смених
Много съм доволен от трансформацията.Електрониката на Мотроник 2.8 е много по-прецизна и работи по-добре от М2.5 и най-вече го няма вече шибаното делко което много често ми създаваше проблеми!
След новата електроника колата тръгна много по-добре и реших,че е време към следваща стъпка а именно преминаване от обикновена метанова уредба към пълен инжекцион!
Уредбата монтирах сам.Не бе никак трудно.Най-неприятната част бе свалянето на всумактелния колектор за разпробиването на дюзите.Изпарителя му намерих много удобно място под разширителния съд а на дюзите направих стойка над капака на клапаните.
Най после успях да махна досадната плочка която душеше мотора от към въздух и на бензин нямаше нужната сила.Купих си спортен филтър,настроихме метана и реших че след като и дадох повече въздух ще е добре да и дам и повече "ф" на изпускателната уредба та и направих нова генерация от ф55 на ф63.Сега до трета не си иска гумите
Последното което направих по колата може да ви изненада защото не отива много на една бегачка,но......!
Сложих и теглич Да зная как звучи,но не си го представяйте така
Теглича е от модела който се сваля и слага "топката" при нужда!Не че пак не се вижда част от него,но е по прибран и не изглежда зле.
Причината поради която го сложих е че както вече съм ви казвал се занимавам с Офроуд(ходя по състезания,организирам такива и т.н.) и ми трябва да си закачам платформата с джипа.Мотора има достатъчно сила да я тегли а и ми ляга евтино да отида на състезание на метан
Ето и една финална снимка:
Ами това е за сега,така де.......за 2015г.
Пожелавам ви весели празници и много безаварийни километри през новата 2016г.
Наздраве!