tatence написа:колко често средностатистическия водач прави тежки ПТП,при които пожарната ти реже купето....
Колега, уверен съм, че Узунов има много по-голям опит в тази сфера.
Но ще се учудиш колко 'мека' е здравата клетка на купето...
На краштестовете в ютуб нещата изглеждат много красиви, но наяве нещата са малко по-различни..
Направи сметка как се променя настройката на ключалката ако я мръднеш с 1мм. Или пък ако ти се поизносят пантите.
Сега пробвай да натовариш конструкцията с 2-3-10-20 тона - метала се гъне като хартия и се деформира с 2-5-10-20 и повече сантиметра - блокират ключалки и т.н. Посочените греди във вратите поемат част от удара, пренасочвайки го назад по веригата (към средна колонка и гредата на задната врата), но при това натоварване се набиват/забиват в усилените легла в колонките. Затова и при такива случаи най-често режат тавана - имаш да отрежеш 6 гредички и получаваш свободен достъп до автомобила.
Пускал съм тук снимки (и цяла тема) от екшъна, в който попадна приятел.
И как се наложи рязане на колонките за да изкарат другия човек (с хидравличната резачка дойде не пожарната, а гражданската защита)...
Другия човека бе единствено със счупен нос - лека телесна повреда (шофьора бе без колан) и едва ли ПТП може да се нарече тежко - просто автомобилите бяха допрели предни гуми при разминаване с около 40-60км/ч...
Но пораженията върху купето бяха тежки, а деформациите - сериозни:
На моя човек му нямаше нищо (не смятайки стреса и синините от колана)
Каптивата бе понесла външно много добре удара... :
Но левите врати също не се отваряха, пода при педалите бе деформиран (и то - доста). Тавана в района на задната врата също бе деформиран..
Така, че както се казва - основното е да се кара умно и да имаш късмет въобще да не попадаш в подобни ситуации. Но здравината на купето също има значение..