Chevrolet Volt
Re: Chevrolet Volt
Със сегашните коли, и от по близкото минало ти трябва електротехник. Със електрическите коли ще ти трябва инжинер в електрониката. Тук нещата стават сериозни - електрозадвижвания, инвертори, стабилизатори и най вече контролери набъкано навсякъде(не че сега ги няма, ама ще са още толкова). Доста начетен човек трябва за такава позиция, които вече все по трудно се намират у нас и не се прозвеждат нови от "образУвателната ни система", но това е друга тема... :-?? Цената може и да нарастне но пак казвам поддръжката ще е много по-малко и ще се балансира доста, няма да се плаща на 2 монтьора да речем, а на 1. Все пак по малко работа но по скъпа. В днешния свят не се прави нищо ако не е конкурентноспособно на пазара.
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Chevrolet Volt
По въпроса с екологията - действително производството на акумулаторни батерии е мръсна и неекологична работа. Идеята е административно, притежателите на електромобили да са принудени да предават негодните вече батерии в специализирани пунктове, които ги рециклират или ги обезвреждат. Това не са батерийки ААА, които просто да захвърлиш в казана.
Батериите вече имат достатъчно голяма енергийна плътност, както и достатъчен брой цикли заряд-разряд. Всъщност с едни съвременни батерии можете да изминете сумарно около 100 000км което не е малко. А цената на новия комплект, ще пада в следствие увеличеното производство и успешното рециклиране.
Трябва да се усъвършенстват и системите от рода на KERS, да се съхранява краткотрайно натрупаната енергия в суперкап кондензатори. Защото най-много енергия се губи при ускорение и спиране.
И това недоразумение наречено хибридни автомобили да бъде изхвърлено. Наличието на бензинов двигател отежнява цялата конструкция, води до големи загуби и като цяло оскъпява електромобила. Трябва просто да се подобри системата за бързо зареждане на батериите, или например замяната им в електростанциите.
И като цяло съвременните автомобилни компании се държат доста неадекватно на пазара. Вместо да пуснат нещо принципно ново и различно, те се опитват да осъвместят конвенционалните технологии със електрическите им заместители. И всичко това на чудовищна цена.
Дали няма в средносрочен план някоя нова и неизвестна индийска или китайска компания, която се влияе само от практичността да почне да отнема от пазарния им дял на автомобилния пазар ? Според мен е въпрос на време.
Батериите вече имат достатъчно голяма енергийна плътност, както и достатъчен брой цикли заряд-разряд. Всъщност с едни съвременни батерии можете да изминете сумарно около 100 000км което не е малко. А цената на новия комплект, ще пада в следствие увеличеното производство и успешното рециклиране.
Трябва да се усъвършенстват и системите от рода на KERS, да се съхранява краткотрайно натрупаната енергия в суперкап кондензатори. Защото най-много енергия се губи при ускорение и спиране.
И това недоразумение наречено хибридни автомобили да бъде изхвърлено. Наличието на бензинов двигател отежнява цялата конструкция, води до големи загуби и като цяло оскъпява електромобила. Трябва просто да се подобри системата за бързо зареждане на батериите, или например замяната им в електростанциите.
И като цяло съвременните автомобилни компании се държат доста неадекватно на пазара. Вместо да пуснат нещо принципно ново и различно, те се опитват да осъвместят конвенционалните технологии със електрическите им заместители. И всичко това на чудовищна цена.
Дали няма в средносрочен план някоя нова и неизвестна индийска или китайска компания, която се влияе само от практичността да почне да отнема от пазарния им дял на автомобилния пазар ? Според мен е въпрос на време.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Chevrolet Volt
Офтопик:
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Chevrolet Volt
В един съвременен автомобил електричеството, както и парното се явяват като "отпадни" продукти от работата на двигателя (той така и така се върти и произвежда топлина). Може би за решаването на гореизброените проблеми ще се използват други похвати - нискоенергийни LED осветителни тела, защо не използването на гориво единствено за отопление на купето или химии за бързо размразяване на стъклата. Както и инсталиране на слънчеви панели (пр. на покрива), които да се явяват допълваща мощност за захранване на разни гъзарийки като музикална уредба или климатик. Просто идеи... може и да са нереализируемиIzparitel написа:Офтопик:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
В съвременните автомобили електричеството не е 'отпаден' продукт...
Ако включиш консуматори - разхода на гориво се увеличава. Ако нямаш включени консуматори - все едно нямаш електрическа система.
Затова и новите автомобили са с LED осветления, електроусилвател на волана, който се включва само когато има нужда и т.н.
Относно фотоклетките - виж последния Приус. Имат вариант при който климатика работи от соларни клетки на покрива.
Имат и технологии и всичко. Но относно утежняването на системата заради двигателя - не съм съгласен...
Двигателя е около 150-200кг, а акумулатора за пробег 20-30км тежи почти толкова (включващо 'керс' системата)...
Така-че хибрида твърдо не е глупава система, а еволюция на съществуващите системи....
Ако включиш консуматори - разхода на гориво се увеличава. Ако нямаш включени консуматори - все едно нямаш електрическа система.
Затова и новите автомобили са с LED осветления, електроусилвател на волана, който се включва само когато има нужда и т.н.
Относно фотоклетките - виж последния Приус. Имат вариант при който климатика работи от соларни клетки на покрива.
Имат и технологии и всичко. Но относно утежняването на системата заради двигателя - не съм съгласен...
Двигателя е около 150-200кг, а акумулатора за пробег 20-30км тежи почти толкова (включващо 'керс' системата)...
Така-че хибрида твърдо не е глупава система, а еволюция на съществуващите системи....
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
Идеята за слънчевите панели вече се предлага при някои модели.
Няма спор, че пред инжинерите стои проблема с пробега, и издръжливостта на силовото предаване. Но лично за мене, най-големият проблем за ел. автомобилите ще бъде прекалено високата цена, заради технологиите и проучваничята вложени в тях, и прогнозираната висока загуба на стойност. Но едва ли до 10 години ще се превърнат в масова пазарна ниша. С времето и технологиите, възможностите ще стават все по-големи и цените ще падат.
Няма спор, че пред инжинерите стои проблема с пробега, и издръжливостта на силовото предаване. Но лично за мене, най-големият проблем за ел. автомобилите ще бъде прекалено високата цена, заради технологиите и проучваничята вложени в тях, и прогнозираната висока загуба на стойност. Но едва ли до 10 години ще се превърнат в масова пазарна ниша. С времето и технологиите, възможностите ще стават все по-големи и цените ще падат.
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Chevrolet Volt
Да, но към двигателя тежащ 150-200кг имате добавена охладителна система, горивен резервоар, алтернатор и множество др. помощни системи. И сметката в кг. набъбва. Отделно поради високото общо тегло се налага влагането на сервоусилватели.
Според мен при електромобилите трябва да се подходи по принципно различен начин в посока олекотяване - какво пречи шасито да представлява здрава карбонова структура, а ламарините да бъдат заместени от леки полиетиленови материали? Ефекта от олекотяването би довел до влагането на по-маломощни двигатели, респ. на по-евтини и леки батерии и елеминиране на необходимостта от влагането на серво усилватели. А влагането на високоефективна вариаторна трансмисия ? Да не говорим че иначе тежките батерии могат да се разположат в пода на електромобила, което евентуално ще стабилизира олекотената структура.
Според мен при електромобилите трябва да се подходи по принципно различен начин в посока олекотяване - какво пречи шасито да представлява здрава карбонова структура, а ламарините да бъдат заместени от леки полиетиленови материали? Ефекта от олекотяването би довел до влагането на по-маломощни двигатели, респ. на по-евтини и леки батерии и елеминиране на необходимостта от влагането на серво усилватели. А влагането на високоефективна вариаторна трансмисия ? Да не говорим че иначе тежките батерии могат да се разположат в пода на електромобила, което евентуално ще стабилизира олекотената структура.
Re: Chevrolet Volt
Офтопик:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
@ Proximus,
Тея неща дето ги приказваш са много хубави, но и много скъпи....
Само помисли в кои автомобили и в момента шаситата са карбонови..
И дали на производителя не му е идвало на ума да сложи двигател 40к.с. вместо 150, като компенсира с карбоново купе.
Сервоусилвателя не се слага заради общото тегло, а заради удобството.... Да не би Калосчето с неговите <1т да е тежка кола, че има сервоусилвател. Или пък Газката да е лека, щото няма такъв?!
Същите приказки за теглото могат да се кажат и за електриката. На хибрида акумулаторите са около 150кг.
За чиста електрика сигурно ще са поне 300кг. А от там нататък започваш да слагаш електродвигатели, редуктори, управляващ блок....
Като знам какъв е управляващия електриката блок на хибрида - сигурно е по-тежък от резервоар
Тея неща дето ги приказваш са много хубави, но и много скъпи....
Само помисли в кои автомобили и в момента шаситата са карбонови..
И дали на производителя не му е идвало на ума да сложи двигател 40к.с. вместо 150, като компенсира с карбоново купе.
Сервоусилвателя не се слага заради общото тегло, а заради удобството.... Да не би Калосчето с неговите <1т да е тежка кола, че има сервоусилвател. Или пък Газката да е лека, щото няма такъв?!
Същите приказки за теглото могат да се кажат и за електриката. На хибрида акумулаторите са около 150кг.
За чиста електрика сигурно ще са поне 300кг. А от там нататък започваш да слагаш електродвигатели, редуктори, управляващ блок....
Като знам какъв е управляващия електриката блок на хибрида - сигурно е по-тежък от резервоар
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Chevrolet Volt
slowtraveler, нямам илюзията че електромобила ще задмине скоро автомобила откъм удобство, кеф и пробег. Това което може да се предложи за сега и вероятно в средносрочно бъдеще е предимно начин за предвижване из градската среда на ниска цена с ограничена скорост и доста компромиси в удобството.
Аз не съм виждал или съм се интересувал каква точно електроника се влага за управлението на хибрида, но знам как се управлява един постоянно токов двигател и каква силова електроника е необходима. И със сигурност не е десетки килограми, макар че силно зависи от мощността.
А сервото е за удобство, безспорно - все пак центъра на тежестта в автомобила пада върху предните гуми, които на всичкото отгоре са и доста широки. Но идеята ми беше че премахването му води до опростяване и поевтиняване. А и ако се приеме идеята за чисто градски автомобил могат да се вложат и по-мънички и не толкова широки гуми. Както и да се направят някои компромиси със здравината.
Карбоновите структури, колкото и скъпи да са сега, влизайки в масово производство поевтиняват многократно. Аз лично за себе си имам съвсем друго обяснение защо не се използват по-масово. Първоначалната инвестиция в автоклави, оборудване, обучение на специалисти, автоматизиране на съвсем ново производство е доста висока - но не чак толкова. И тъй като вече има създадена световна металургична индустрия, подпомагаща автомобилната на никой не му се иска да разваля нещо в цялата верига. Пр. богатата на суровини рурска област в DE и немската автомобилна индустрия е симбиоза която, никой не би нарушил.
Аз не съм виждал или съм се интересувал каква точно електроника се влага за управлението на хибрида, но знам как се управлява един постоянно токов двигател и каква силова електроника е необходима. И със сигурност не е десетки килограми, макар че силно зависи от мощността.
А сервото е за удобство, безспорно - все пак центъра на тежестта в автомобила пада върху предните гуми, които на всичкото отгоре са и доста широки. Но идеята ми беше че премахването му води до опростяване и поевтиняване. А и ако се приеме идеята за чисто градски автомобил могат да се вложат и по-мънички и не толкова широки гуми. Както и да се направят някои компромиси със здравината.
Карбоновите структури, колкото и скъпи да са сега, влизайки в масово производство поевтиняват многократно. Аз лично за себе си имам съвсем друго обяснение защо не се използват по-масово. Първоначалната инвестиция в автоклави, оборудване, обучение на специалисти, автоматизиране на съвсем ново производство е доста висока - но не чак толкова. И тъй като вече има създадена световна металургична индустрия, подпомагаща автомобилната на никой не му се иска да разваля нещо в цялата верига. Пр. богатата на суровини рурска област в DE и немската автомобилна индустрия е симбиоза която, никой не би нарушил.
- autokorea
- Напреднал
- Мнения: 458
- Регистриран: 30 мар 2009 11:00
- МПС: корейски всякакви
- От: гр.София
- Име: Динев
- Контакти:
Re: Chevrolet Volt
Няма да е лошо и да се намери технология за "заваряване" на карбоновите конструкции след нанасянето на щети. До колкото се сещам алуминия не навлезе широко в автомобилостроенето заради подобен проблем.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Да, зависи от мощността, но килограмите са десетки - мога да те уверя.... А съм виждал не само хибридния блок на лек автомобил/джип, но и такъв на хибрид 800кВтProximus написа:.... знам как се управлява един постоянно токов двигател и каква силова електроника е необходима. И със сигурност не е десетки килограми, макар че силно зависи от мощността.....
Ама там силовата част е стотици килограми
А и хибрида съвсем не ползва постояннотоков двигател, а синхронни променливотокови двигател/генератори...
Иначе - за цялата верига: ако за производителя има начин да стане всичко пластмасово - биха го направили...
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Chevrolet Volt
Е 800kW си е мощност за кариерен самосвал, то е съвсем рализчна категория И не съм сигурен че пластмасата е много по-кофти материал от ламарината - не гние, лека е, по-устойчива е на леки удари, може би и по-лесна за възстановяване или евтина за пълна замяна на повредената част.
При хибрида е малко по-шибана историята защото мех.енергия на бенз. двигател се превръща в електрическа и там обратно в механична. Аз за това и не ги харесвам хибридите, защото при тези преобразования се натрупват сериозни загуби и се увеличава цената.
И пак за силовата електроника - колкото и тежка или скъпа да ви се струва в бъдеще това ще се промени. Един мосфет транзистор за 3евро днес може да носи до 100А, до преди 10години този ток е бил от порядък по-малък, а цената по-висока. Същото се отнася и за акумулаторните батерии. Влагат се все по-добри начини за управление, а полупроводниковите елементи стават с все по-добри параметри. И нещата в тази област се развиват и подобряват много по-бързо, от колкото се развиват бензиновите двигатели (които за мен са близо до технологичния си връх от поне 10години) или дизеловите такива.
autokorea, за алуминия и карбона си прав. Не се бях се сещал за тази страна на нещата Верно не сме във Ф1 че като потрошим кокпита да ни дадат нов.
При хибрида е малко по-шибана историята защото мех.енергия на бенз. двигател се превръща в електрическа и там обратно в механична. Аз за това и не ги харесвам хибридите, защото при тези преобразования се натрупват сериозни загуби и се увеличава цената.
И пак за силовата електроника - колкото и тежка или скъпа да ви се струва в бъдеще това ще се промени. Един мосфет транзистор за 3евро днес може да носи до 100А, до преди 10години този ток е бил от порядък по-малък, а цената по-висока. Същото се отнася и за акумулаторните батерии. Влагат се все по-добри начини за управление, а полупроводниковите елементи стават с все по-добри параметри. И нещата в тази област се развиват и подобряват много по-бързо, от колкото се развиват бензиновите двигатели (които за мен са близо до технологичния си връх от поне 10години) или дизеловите такива.
autokorea, за алуминия и карбона си прав. Не се бях се сещал за тази страна на нещата Верно не сме във Ф1 че като потрошим кокпита да ни дадат нов.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Наскоро се разрових по-сериозно в тематиката, и се удивих колко хитро е измислена механиката на хибрида на Тойота...Proximus написа:...При хибрида е малко по-шибана историята защото мех.енергия на бенз. двигател се превръща в електрическа и там обратно в механична. Аз за това и не ги харесвам хибридите, защото при тези преобразования се натрупват сериозни загуби и се увеличава цената.
Тънкостта е една скоростна кутия с два мотор/генератори. И при блокиране на единия ел.двигател по команда, цялата механична енергия може да се предаде към колелата без загуби....
Все едно да блокираш едното колело на диференциал - енергията се прехвърля изцяло към другото...
Затова и ск.кутия (която май е обща с двата мотор/генератори) е едновременно ел.двигател/генератор и стартер на двигателя...
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Chevrolet Volt
Интересни хитринки Под "загуби" визирах електрическите загуби които са вътре в генератора на ток, породени от триене, магнитни загуби, диодни изправители и т.н. Може и да бъркам, но КПД-то на алтернатора на автомобил май е около 70%. В топлоцентралите стига близо 100%, но там размерите наистина нямат значение