Регулиране на фарове
-
- Минаващ
- Мнения: 4
- Регистриран: 22 май 2015 19:38
- МПС: daewoo nubira 1.6
- От: Пловдив
- Име: илия
Регулиране на фарове
Здравеите колеги следващото ми титане е относно регулирането на фаровете .От врътка вътре се движат идеално. Но левия е яко забит надолу . От къде трябва да се регулира .Ако някои е наистина компетентен да пише. Мерси.
Re: Регулиране на фарове
като отвориш капака на самия фар отзад трябва да има врътка.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Регулиране на фарове
Преди да пипаш нещо виж дали ти е добре сложена крушката (да не би да не е легнала в леглото)...
Ако крушката е добре - нататък - регулировъчните винтове ги има на всички автомобили
Ама да изчакаме да се изкажат наистина компетентните де
Ако крушката е добре - нататък - регулировъчните винтове ги има на всички автомобили
Ама да изчакаме да се изкажат наистина компетентните де
- rambostin
- Минаващ
- Мнения: 11
- Регистриран: 25 ное 2014 17:47
- МПС: Chevrolet nubira 1.6 nonviolen
- От: plovdiv
- Име: Rambostin
Re: Регулиране на фарове
Между другото и аз имам същият проблем дългите ми светят много на ляво!!! Хванах едно приятелче да ми сложи ксенон така малко да светнат тези кристални фарове но съответно сега имам нужда от качествен реглаж и на късите така че ще съм много благодарен ако препоръчате някой от пловдив който може да направи реглаж!!!! Поздрави на всички колеги!!!:)
-
- Напреднал
- Мнения: 417
- Регистриран: 30 юли 2010 22:32
- МПС: Daewoo Leganza
- От: burgas
- Име: emil nikov
Re: Регулиране на фарове
В пунктовете за технически прегледи имат такива приспособления. Въпросът е дали са съгласни да направят регулировката.
Re: Регулиране на фарове
...и как ще я направят. Такива левашки изпълнения съм виждал от тия "сервизи с машините", че се чудя дали има такъв, който знае въобще как се работи с тях! Най-чиста работа е измерване на перпендикулярността на сноповете - обикновено има маркери на "стъклата" отпред и нагласяне на хоризонта на прав, хоризонтален участък.
Напоследък често ми се налага да се прибирам от работа по тъмно и ми прави впечатление, че всеки 4-5-ти автомобил е с нерегулирани фар/фарове и то в лошата посока - нагоре. Отдавна не съм карал извънградско, но щом градско ми бие в очите, не искам да си представям на пълна тъмнина.
Возих се няколко пъти с един колега от работата и забелязах, че фаровете му сочат буквално нагоре, направих му забележка няколко пъти - бОли го фуя... Така си продължава...
Напоследък често ми се налага да се прибирам от работа по тъмно и ми прави впечатление, че всеки 4-5-ти автомобил е с нерегулирани фар/фарове и то в лошата посока - нагоре. Отдавна не съм карал извънградско, но щом градско ми бие в очите, не искам да си представям на пълна тъмнина.
Возих се няколко пъти с един колега от работата и забелязах, че фаровете му сочат буквално нагоре, направих му забележка няколко пъти - бОли го фуя... Така си продължава...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Регулиране на фарове
За съжаление също срещам редовно такива изпълнения...
В Тойота форума дори бяхме достигнали до спорове на висок тон и бяхме правили сравнения със снимки и т.н....
Личният ми извод бе: оригиналния фар при правилна регулировка свети повече от добре...
Ако не свети добре това значи че или не е регулиран правилно, или има проблем самия фар - заминал рефлектор, зацапана оптика, потъмняло стъкло...
Ходил съм на регулировка на стенд в СБА защото оригиналните фарове ми биеха на 5м пред автомобила... И 'майсторите' след голямо зверене над апаратурат ми бяха разказали играта на фаровете.. Да, първо се опитаха да ме убедят, че фаровете са кофти и колата е удряна (а колата бе нова от магазина )...
След 'профи' настройката единия фар биеше горе вляво по дърветата, а другия - долу вдясно на 2м от колата....
Накрая се зарових и си ги настроих сам. Обикновени фарове започнаха да светят прекрасно, без да заслепяват никого (най-добре фаровете светят точно когато не заслепяват никого)
В Тойота форума дори бяхме достигнали до спорове на висок тон и бяхме правили сравнения със снимки и т.н....
Личният ми извод бе: оригиналния фар при правилна регулировка свети повече от добре...
Ако не свети добре това значи че или не е регулиран правилно, или има проблем самия фар - заминал рефлектор, зацапана оптика, потъмняло стъкло...
Ходил съм на регулировка на стенд в СБА защото оригиналните фарове ми биеха на 5м пред автомобила... И 'майсторите' след голямо зверене над апаратурат ми бяха разказали играта на фаровете.. Да, първо се опитаха да ме убедят, че фаровете са кофти и колата е удряна (а колата бе нова от магазина )...
След 'профи' настройката единия фар биеше горе вляво по дърветата, а другия - долу вдясно на 2м от колата....
Накрая се зарових и си ги настроих сам. Обикновени фарове започнаха да светят прекрасно, без да заслепяват никого (най-добре фаровете светят точно когато не заслепяват никого)
Re: Регулиране на фарове
Фаровете може да са "правени" и пак да светят по-добре. Последният проблем е присадената лупа, или матовия слой отпред, когато фаровете свалят самолети. Толкова ли е трудно да видиш на стена, или кола пред теб, че снопа ти бие нагоре...
На предишните коли имах копче за реглаж, градско винаги биех снопа максимално надолу, просто няма смисъл като е насякъде осветено. На тая няма копче, но си имам софтуер и кабел и съм си направил калибровката на сноповете, дори да нямах възможностите, щях да отида на сервиз. Просто е недопустимо и трябва да се глобява солено такава безхаберност!
На предишните коли имах копче за реглаж, градско винаги биех снопа максимално надолу, просто няма смисъл като е насякъде осветено. На тая няма копче, но си имам софтуер и кабел и съм си направил калибровката на сноповете, дори да нямах възможностите, щях да отида на сервиз. Просто е недопустимо и трябва да се глобява солено такава безхаберност!
- ivobivo
- Напреднал
- Мнения: 396
- Регистриран: 19 юни 2009 21:27
- Skype: ivaylo.filipov
- МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
- От: София
- Контакти:
Re: Регулиране на фарове
Да фабричния фар в повечето случаи върши идеална работа при правилно регулиране - ето тук е обяснено как се прави при повечето коли (сори за английския) - http://www.wikihow.com/Adjust-Car-Headlights" onclick="window.open(this.href);return false;
Всички допълнителни "афтърмаркет" екстри като LED-ове и ксенони само вадят очите на идващите насреща и създават илюзията, че осветяват повече защото бият прекалено високо с разсейките си.
Мотора ми като го взех беше кошмар като се стъмни, но след като регулирах фаровете според "мануала" нещата се оправиха и сега си свети перфектно с фабричната халогенна крушка.
Всички допълнителни "афтърмаркет" екстри като LED-ове и ксенони само вадят очите на идващите насреща и създават илюзията, че осветяват повече защото бият прекалено високо с разсейките си.
Мотора ми като го взех беше кошмар като се стъмни, но след като регулирах фаровете според "мануала" нещата се оправиха и сега си свети перфектно с фабричната халогенна крушка.
До тук - толкова <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Регулиране на фарове
Чудесно ръководство за настройка. За съжаление действително мнозинството колеги правилният реглаж на фаровете им е последното нещо, което ги интересува. Напоследък ми правят впечатление разни леваци, на които вместо десният фар да сочи по-нагоре за да вижда добре какво има извън пътя, левият е този който бие нагоре. Със съответните последствия от което.
А колегите, решили да преобразят 20 годишините си бегачки с ксенон, бих помолил да сменят 20 годишните си гаджета с 40 годишни кичозно натокани каки. Ефектът е долу горе същият като с ксенона, пак всички въртят очи на другата страна като те видят, пак предизвиква снисходителна усмивка, само дето не пречи никому.
А колегите, решили да преобразят 20 годишините си бегачки с ксенон, бих помолил да сменят 20 годишните си гаджета с 40 годишни кичозно натокани каки. Ефектът е долу горе същият като с ксенона, пак всички въртят очи на другата страна като те видят, пак предизвиква снисходителна усмивка, само дето не пречи никому.
-
- Редовен
- Мнения: 162
- Регистриран: 07 дек 2014 00:04
- Skype: oleglz1gos
- МПС: Daewoo Tacuma 1.8 I LPG
- От: София
- Име: Олег
Re: Регулиране на фарове
Абсолютно е вярно, че фаровете, които не заслепяват осветяват най-добре. Преди много години имах един Датсун Нисан Пулсар със малки квадратни стъклени фарове. Като го купих нощем нищо не се виждаше. Питах бившия собственик и той ми каза: аз им казах на майсторите, те ги надигнаха, ама нищо не стана. Оказа се, че винтовете за реглаж са къси и не може да се навъртят както трябва. Намерих по-дълги винтове, регулирах фаровете както трябва и мога да ви кажа, че след Датсуна не съм карал кола с пластмасови фарове, която да свети така.
-
- Редовен
- Мнения: 162
- Регистриран: 07 дек 2014 00:04
- Skype: oleglz1gos
- МПС: Daewoo Tacuma 1.8 I LPG
- От: София
- Име: Олег
Re: Регулиране на фарове
Искам да си допълня горното писание, че като го чета ми е малко неясно. Като го писах имах предвид, че малките квадратни стъклени фарчета на Датсуна светеха перфектно.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Регулиране на фарове
Така си е - фарът е проектиран да излъчва точно определена форма на лъча, която е съобразена с идеалното осветяване на пътя при правилна настройка....
Всяка отличаваща се от идеалната настройка намалява качеството на осветяване на пътя...
Всяка отличаваща се от идеалната настройка намалява качеството на осветяване на пътя...