Предпазни колани
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Предпазни колани
След ожесточена вътрешна борба, дали да Ви "светна" или да не Ви "святкам", човешкото в мен надделя.
Макар, че някои от Вас не се отнесоха почтително спрямо моя милост...ето:
Макар, че някои от Вас не се отнесоха почтително спрямо моя милост...ето:
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Предпазни колани
Уви, при мен проблема не беше от пружината. Дори и при тоталното й натягане тя не прибира колана до края. Оказа се, че има някаква пластмасова спирачка с пружинка, която накрая започва да трие и колана не се прибира. Просто колана се навива на руло, което с прибирането му става все по-дебело. В един момент дебелината става такава, че плата се опира в пластмасата, която няма на къде повече да се отдръпне защото пружинката се е свила до края и в резултат се задържа и спира колана още преди последния да се е прибрал до края.
Не посмях да изхвърля пластмасовата спирачка за да не се прецака механиката. Явно служи да регулира скоростта на прибиране на колана. 100% конструктивна недомислица! Като ми остане малко време ще сложа снимки, /ако са станали/ да поумуваме до какви последици ще доведе премахването й.
Не посмях да изхвърля пластмасовата спирачка за да не се прецака механиката. Явно служи да регулира скоростта на прибиране на колана. 100% конструктивна недомислица! Като ми остане малко време ще сложа снимки, /ако са станали/ да поумуваме до какви последици ще доведе премахването й.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Предпазни колани
Моите колани се прибират след натягане на пружината.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Предпазни колани
Като ми остане време - ще го пробвам това с натягане на пружината...
Може и да се поприберат донякъде самостоятелно, че в момента шофьорския се прибира само като го подведеш на ръка...
Може и да се поприберат донякъде самостоятелно, че в момента шофьорския се прибира само като го подведеш на ръка...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Предпазни колани
Де да беше станало и при мен така! Щеше да е прекалено хубаво да беше станало толкова лесно!dsuzunov написа:Моите колани се прибират след натягане на пружината.
Като начало демонтажа и монтажа се оказа сравнително лесен. Впрочем болта с който е хванат колана отгоре се оказа, че изисква по-специфичен инструмент. Доста се замислих дали да не го разпробия и да го заменя със стандартен. Добре, че не го направих, защото се оказа, че самия болт е специфичен и стеблото му след резбата е значително по-тънко и края му избутва някакво бутонче от механизма. Отвива се с това:
Ето я и въпросната пружина:
За съжаление дори да стегна пружината токова, че да не позволява да се извади повече от половината от колана при прибирането отново колана спира "предсрочно".
Не съм наясно с принципа на действие на инерционния колан. Като, че ли има някакъв цилиндър в който може би се движи буталце.
Нямам идея за какво ли е нужна пластмасовата спирачка /белия детайл/. Виждам, че има пружина и като че ли някакво буталце.
Лошото е, че ако модифицирам нещо неправилно, то намирането на такъв детайл е мисия невъзможна.
След като се навие част от колана спирачката опира в метала от едната страна, а от другата по средата на плата на колана и започва да спира. По протежение на колана има бяла ивица - там където се е трила в пластмасата. Като гледам размерите може пластмасата да се изпили малко, но ефекта няма да е голям ще се спечели не повече от един оборот на барабана с колана. Не знам дали, ако я махна съвсем колана ще продължи да изпълнява предназначението си. За сега само натегнах пружината, но ефекта при мен е минимален.
Някакви идеи?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Предпазни колани
Според мен пластмасовата спирачка е за комфорт...
Колана не трябва да те стяга при нормално положение - преполагам, че точно тази пластмаса върши тази работа.
Създава известно съпротивление, за да не те 'души' колана, а да стои в положение, в което си го сложил...
Колана не трябва да те стяга при нормално положение - преполагам, че точно тази пластмаса върши тази работа.
Създава известно съпротивление, за да не те 'души' колана, а да стои в положение, в което си го сложил...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Предпазни колани
Не ми се ще да махна пластмасовата спирачка, та ми се върти в главата да видя тя с коя страна на плата контактува. Ако не е от към тялото мисля евентуално да намажа ивицата с парафин за да приплъзва накрая с идеята колана да се прибира до края. Само не знам лятото, като се напече колата парафина да не избие и от другата страна на плата. Ако спирачката контактува със страната, която се опира в тялото - май парафина няма да е добра идея, че ще оставя следи по дрехите.
Ще сложа пак снимките на механизма за закопчаване на задните колани, че са хванали гората от един по-преден пост.
Ще сложа пак снимките на механизма за закопчаване на задните колани, че са хванали гората от един по-преден пост.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Предпазни колани
Оказа се, че проблема не идва от пластмасовата спирачка. Без нея колана се придвижва леко по-бързо, но това не води до прибирането му. Предишния път натегнах пружината до последно - тя блокира точно, когато колана е развит на 100 % и мислех, че няма какво друго да се измисли. Все-пак се получи известен прогрес когато изрязах горния ръб на пластмасовата кора на колонката за да намаля триенето. Оказа се, че колана се е притискал леко между светлата кора отиваща към тавана и тъмната слизаща надолу. Колана започна да се прибира. Накрая за да подобря съвсем нещата реших да сложа малко парафин по колана /що ли ми трябваше!/ и нещата рязко се влошиха. След опитите за почистване колана вече започна да се прибира, но накрая е някак мазно и страшно бавно. Поне няма да ми се мотае из краката.
Дали спирта чисти парафин?
Дали спирта чисти парафин?
Re: Предпазни колани
Нека внеса и моя опит от тия дни с нестихващата борба с Колана
По метода, описан от dsuzunov (с липсващите вече снимки) въртях пружината, но така и не постигнах добро прибиране, докато не изтърва контричката на края на металната пружина, а след разглабяне и наместване в пластмасовата му кутийка, накрая изтървах и пружината на свобода, като почти си изкарах окото (демек внимавайте, ако се хващате с това). Сглабях и разглабях и въртях ЦЯЛ ден без резултат и накрая омазан с масло и кръв от нарязаните ми пръсти се предадох с неработещ колан и без нерви. На другия ден палнах и ходих до колегата busof, който продава нубира на части http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... =41&t=5188" onclick="window.open(this.href);return false; и му отнесох неговия колан и тук е момента да спомена, че всъщност са 2 вида за тия коли - с пиропатрон и без. Мисля, че колите с възд. възглавници са със, другите съответно без. На снимките на izparitel е показан механизъм с пирпатрон - заряда е в металната тръбичка, която завършва с дебело стоманено въже. Все си мисля, че трябва да се борави внимателно с това... Другото, по което се различават 2-та вида механизми е, че простият се захваща с един болт долу, а с пиропатрона е с 2 болта - горе и долу. Опитах се да въртя пак пружината на току що взетият механизъм (с пиропатрон), но ми се стори невъзможно, но и този път не напъвах много, след опита от предния ден и пречещите лепенки по ръцете Сега съм пак на същото положение, както и преди. Тук е момента да ви припомня великият мърфовски закон - нещо, което работи да не се пипа! Аз лично доста пъти съм се убеждавал правотата му...
ПС Пластмасовата спирачка е налична само на пиропатронния колан, олекотява с 5% ситуацията, още 5% помага и изпиляването, или подпъхването на възглавнички, да се разшири отвора на излизане от колонката (както писа izparitel), тези проблеми ги няма при по-простия тип колан.
По метода, описан от dsuzunov (с липсващите вече снимки) въртях пружината, но така и не постигнах добро прибиране, докато не изтърва контричката на края на металната пружина, а след разглабяне и наместване в пластмасовата му кутийка, накрая изтървах и пружината на свобода, като почти си изкарах окото (демек внимавайте, ако се хващате с това). Сглабях и разглабях и въртях ЦЯЛ ден без резултат и накрая омазан с масло и кръв от нарязаните ми пръсти се предадох с неработещ колан и без нерви. На другия ден палнах и ходих до колегата busof, който продава нубира на части http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... =41&t=5188" onclick="window.open(this.href);return false; и му отнесох неговия колан и тук е момента да спомена, че всъщност са 2 вида за тия коли - с пиропатрон и без. Мисля, че колите с възд. възглавници са със, другите съответно без. На снимките на izparitel е показан механизъм с пирпатрон - заряда е в металната тръбичка, която завършва с дебело стоманено въже. Все си мисля, че трябва да се борави внимателно с това... Другото, по което се различават 2-та вида механизми е, че простият се захваща с един болт долу, а с пиропатрона е с 2 болта - горе и долу. Опитах се да въртя пак пружината на току що взетият механизъм (с пиропатрон), но ми се стори невъзможно, но и този път не напъвах много, след опита от предния ден и пречещите лепенки по ръцете Сега съм пак на същото положение, както и преди. Тук е момента да ви припомня великият мърфовски закон - нещо, което работи да не се пипа! Аз лично доста пъти съм се убеждавал правотата му...
ПС Пластмасовата спирачка е налична само на пиропатронния колан, олекотява с 5% ситуацията, още 5% помага и изпиляването, или подпъхването на възглавнички, да се разшири отвора на излизане от колонката (както писа izparitel), тези проблеми ги няма при по-простия тип колан.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Предпазни колани
Сакън, само бомба ми липсваше! Точно на моя пиропатрон за преднатягане няма, няма и кабели за задействане. Може модела да е пригоден за тази екстра, но при мен да не е сложена.
Впрочем колана ми на шофьорската седалка вече се прибира сам. Някак мазно и бавно го прави, но се прибира до края /стига да не се е усукал точно в мястото на прибиране/. Понеже не ми се занимава, на дясната седалка не съм правил подобна операция и там положението с прибирането е зле.
Впрочем колана ми на шофьорската седалка вече се прибира сам. Някак мазно и бавно го прави, но се прибира до края /стига да не се е усукал точно в мястото на прибиране/. Понеже не ми се занимава, на дясната седалка не съм правил подобна операция и там положението с прибирането е зле.
Re: Предпазни колани
При мен шофьорския и всички останали се прибират чевръсто, но предния пасажерски ме дразнеше, особено като остане между прага и вратата и някой затваря...Izparitel написа:Сакън, само бомба ми липсваше! Точно на моя пиропатрон за преднатягане няма, няма и кабели за задействане. Може модела да е пригоден за тази екстра, но при мен да не е сложена.
Впрочем колана ми на шофьорската седалка вече се прибира сам. Някак мазно и бавно го прави, но се прибира до края /стига да не се е усукал точно в мястото на прибиране/. Понеже не ми се занимава, на дясната седалка не съм правил подобна операция и там положението с прибирането е зле.
След като сложих този с пиропатрона - той се движеше и изтегляше до край, макар и малко бавно, но като затворих кората се появи описаният проблем с тесния отвор, също така горното рамо е различно от "простия" тип колан и доста малоумно и затруднява както издърпването, така и прибирането. Аз реших проблема с поставянето на 2 кубчета, изрязани от нещо като пенопласт, от двете страни на колана, което разширява отвора с необходимия 1мм.
ПС няма кабел за пиропатрона - предполагам, че се задейства чрез подобаващ камшичен удар и сила, каквато предполагам се сещате как може да се получи...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Предпазни колани
Кое точно е пиропатрона, ако се вижда на някоя от снимките?
Re: Предпазни колани
Izparitel написа:Кое точно е пиропатрона, ако се вижда на някоя от снимките?
Металната тръбичка.
Предполагам, че действието е при рязко дръпване на дебелата метална жица.
При някои марки/модели той се намира към закопчаващия механизъм:
(тук се показва разлика между гърмял и негърмял такъв)
При Нубира с такива колани е до ролката за развиване (при моделите с възд. възглавница), подобно на този
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Предпазни колани
На Калосчето и то е с проблем на прибирането...
Отдавам го на усложнената конструкция заради пиропатрона...
Варианта с пиропатрон на ключалката според мен е много по-добре технически издържан...
Освен всичко друго - при сработване опъва равномерно колана и на бедрата и рамото, а не само рамото както е при варианта с пиропатрон на прибиращия механизъм....
Доколкото си спомням машинките не са взаимозаменяеми (имам предвид: предна лява, задна лява, предна дясна, задна дясна)....
При варианта с пиропатрон на машинката за прибиране на колана, доколкото си спомням имаше едни сачми, които при сработване на патрона зацепваха и завъртаха механизма на известен ъгъл, обирайки колана... Но как е на нубирата - не знам - не съм разглобявал...
Отдавам го на усложнената конструкция заради пиропатрона...
Варианта с пиропатрон на ключалката според мен е много по-добре технически издържан...
Освен всичко друго - при сработване опъва равномерно колана и на бедрата и рамото, а не само рамото както е при варианта с пиропатрон на прибиращия механизъм....
Доколкото си спомням машинките не са взаимозаменяеми (имам предвид: предна лява, задна лява, предна дясна, задна дясна)....
При варианта с пиропатрон на машинката за прибиране на колана, доколкото си спомням имаше едни сачми, които при сработване на патрона зацепваха и завъртаха механизма на известен ъгъл, обирайки колана... Но как е на нубирата - не знам - не съм разглобявал...
-
- Минаващ
- Мнения: 17
- Регистриран: 09 фев 2010 11:38
- МПС: Daewoo Lanos 1.3
- От: Благоевград
- Име: Захари
Re: Предпазни колани
Здравейте колеги , да споделя малко опит с решение за въпросните проблемни колани.
Имам ланос 1.4 , на който шофьорския колан не се прибираше сам.Направи ми впечатление,че консистенцията на използвания участък от колана е доста по плътна от останалата част която остава навита на ролката.
1.Демонтирах колана , разтеглих го докрая, завързах ролката за да не се прибере.
2.С топла вода и препарат започнах да го пера в един леген.Ооо ужасс ,какво само взе да излиза от горкия колан ... още два пъти смених водата в легена.Съжалявам само,че нямах подръка фотоапарат да покажа какво значи мърсотия.
3.След изпирането ,накиснах за 10 мин. в разреден омекотител за дрехи.
4.Изсушаване и монтиране обратно.
В резултат:Колана вече си се прибира самичък !!! ... остана ми само навика да посягам за да го доприбирам
Имам ланос 1.4 , на който шофьорския колан не се прибираше сам.Направи ми впечатление,че консистенцията на използвания участък от колана е доста по плътна от останалата част която остава навита на ролката.
1.Демонтирах колана , разтеглих го докрая, завързах ролката за да не се прибере.
2.С топла вода и препарат започнах да го пера в един леген.Ооо ужасс ,какво само взе да излиза от горкия колан ... още два пъти смених водата в легена.Съжалявам само,че нямах подръка фотоапарат да покажа какво значи мърсотия.
3.След изпирането ,накиснах за 10 мин. в разреден омекотител за дрехи.
4.Изсушаване и монтиране обратно.
В резултат:Колана вече си се прибира самичък !!! ... остана ми само навика да посягам за да го доприбирам