Проект Daewoo Matiz :)
- child
- Минаващ
- Мнения: 30
- Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
- МПС: Daewoo Matiz 1999г.
- От: Шумен
- Име: child
Проект Daewoo Matiz :)
Здравейте приятели! От 2 години си играя върху един матиз като тази година промяната е най-голяма и затова реших да споделя опита си и трудностите коеито съм видял в проекта си.
Първо малко история за колата..... та матизчето беше на баща ми и беше пуснато да работи като такси, но поради закона за възраста на колата до която тя може да е такси трябваше да я спрем от работа (понеже направи 10 години). Тогава татко ми я подари понеже не можеше да и вземе почти никакви пари и от тогава я стягам. За жалост нямам снимки от първите няколко месеца когато я взех да сравните каква е била и каква е в момента, но предполагам всеки може да си представи 10 годишно такси очукано от всякъде и с 30 нюанса на жълтото по нея . Сега да обесня какво съм правил по него.
първото лято:
1. цялостно пребоядисване на купето в червен цвят
2. смяна на двигателя с новичък на 10 000 км (стария го свалихме на 890 000 понеже един ден загуби тяга и след време като го отворихме видяхме че проблема е бил просто сдухана гарнитура между 1-2ри цилиндър)
3. смяна на таблото
4. смяна на приборите на таблото (километраж)
5. претапициране на тавана
6. подмяна на всички кори на вратите с цели от по скъп модел (понеже моя е бил от най-евтините варианти, корите бяха просто един картон посредата на вратата, а новите са пластмасови и скриват цялата врата)
7. подмяна на задните 2 амортисьора
8. поставяне на озвучение
9. аларма и централно
второто лято
1. преправяне на предния капак с вежди и пребоядисване
2. преработка на фаровете с лупи с ангелски очички и биксенон
3. лека промяна по предната броня която се състои в изрязване на ребрата на отвора и поставяне на ситна мрежа пръсната в черно
4. затъмняване на стопове и мигачи
5. подмяна на предните 2 амортисиора
6. подмяна на спирачните дискове
и така тази година започнахме с:
1. поставяне на лети джанти 13" с гуми 175/50/13
2. ПОДМЯНА НА ОРИГИНАЛНИЯ ДВИГАТЕЛ С ДРУГ...
точно тук съм в момента и малко късно, но нащраках малко снимки да покажа до къде съм стигнал
така изглеждаше преди да влезе в гаража за дългия ремонт
след изваждането на мотора и почистването на коша от вс тръбички и кабелчета:
следва донора:
двигателя на донора след пълен ремонт:
Kакто доста са познали донора е Daihatsu Charade GTti. По него са направени следните ремонти и подмяни:
1. шлайф на коляновия вал и блока
2. чистене на главата и напасване на клапаните и подмяна на гумички
3. сменени биелни и основни лагери
4. сменени ролки и ремъци
5. сменена водна помпа
6. сменена маслена помпа (с 2-ра употреба)
7. сменен феродов и притискателен диск на съединителя
8. сменени вс гарнитури по двигателя
9. почистване и боядисване на вс части от двигателя
проба как влиза двигателя, напасване в коша, поизрязване на някой планки и започване на голямата мисъл кой тампон как и къде ще се хване
След 2 дена са направени нови планки и преправени някой тампони и двигателя седи в коша без подемника. Сега продължавам с издирването на някой части за двигателчето, следва тея дни да зачистя коша и да го пребоядисам и пак ще обновя темата с някой нови снимки
Първо малко история за колата..... та матизчето беше на баща ми и беше пуснато да работи като такси, но поради закона за възраста на колата до която тя може да е такси трябваше да я спрем от работа (понеже направи 10 години). Тогава татко ми я подари понеже не можеше да и вземе почти никакви пари и от тогава я стягам. За жалост нямам снимки от първите няколко месеца когато я взех да сравните каква е била и каква е в момента, но предполагам всеки може да си представи 10 годишно такси очукано от всякъде и с 30 нюанса на жълтото по нея . Сега да обесня какво съм правил по него.
първото лято:
1. цялостно пребоядисване на купето в червен цвят
2. смяна на двигателя с новичък на 10 000 км (стария го свалихме на 890 000 понеже един ден загуби тяга и след време като го отворихме видяхме че проблема е бил просто сдухана гарнитура между 1-2ри цилиндър)
3. смяна на таблото
4. смяна на приборите на таблото (километраж)
5. претапициране на тавана
6. подмяна на всички кори на вратите с цели от по скъп модел (понеже моя е бил от най-евтините варианти, корите бяха просто един картон посредата на вратата, а новите са пластмасови и скриват цялата врата)
7. подмяна на задните 2 амортисьора
8. поставяне на озвучение
9. аларма и централно
второто лято
1. преправяне на предния капак с вежди и пребоядисване
2. преработка на фаровете с лупи с ангелски очички и биксенон
3. лека промяна по предната броня която се състои в изрязване на ребрата на отвора и поставяне на ситна мрежа пръсната в черно
4. затъмняване на стопове и мигачи
5. подмяна на предните 2 амортисиора
6. подмяна на спирачните дискове
и така тази година започнахме с:
1. поставяне на лети джанти 13" с гуми 175/50/13
2. ПОДМЯНА НА ОРИГИНАЛНИЯ ДВИГАТЕЛ С ДРУГ...
точно тук съм в момента и малко късно, но нащраках малко снимки да покажа до къде съм стигнал
така изглеждаше преди да влезе в гаража за дългия ремонт
след изваждането на мотора и почистването на коша от вс тръбички и кабелчета:
следва донора:
двигателя на донора след пълен ремонт:
Kакто доста са познали донора е Daihatsu Charade GTti. По него са направени следните ремонти и подмяни:
1. шлайф на коляновия вал и блока
2. чистене на главата и напасване на клапаните и подмяна на гумички
3. сменени биелни и основни лагери
4. сменени ролки и ремъци
5. сменена водна помпа
6. сменена маслена помпа (с 2-ра употреба)
7. сменен феродов и притискателен диск на съединителя
8. сменени вс гарнитури по двигателя
9. почистване и боядисване на вс части от двигателя
проба как влиза двигателя, напасване в коша, поизрязване на някой планки и започване на голямата мисъл кой тампон как и къде ще се хване
След 2 дена са направени нови планки и преправени някой тампони и двигателя седи в коша без подемника. Сега продължавам с издирването на някой части за двигателчето, следва тея дни да зачистя коша и да го пребоядисам и пак ще обновя темата с някой нови снимки
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Проект Daewoo Matiz :)
Много интересно. Темата определено ще се следи.
Колко кончета е новия мотор ?
Колко кончета е новия мотор ?
- child
- Минаващ
- Мнения: 30
- Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
- МПС: Daewoo Matiz 1999г.
- От: Шумен
- Име: child
Re: Проект Daewoo Matiz :)
Мотора е 101 коня 130н.м. оригинално, но с леко бутване мисля че ще стане около 130 hp а с по- сериозно бутане може да стане около 200hp, което е уникално като се има на впредвид че мотора е 1000 кубика 3 цилиндъра
Днес коша, правените тампони(планки) и гредичките бяха боядисани в черен мат.
Носачите са при майстор за смяна на тампоните и смяна на шарнирните болтове с тея от носачите на шарада, понеже ще използвам неговите шенкели. Следва поставяне на двигателя и мерене на полуоските с колко трябва да се скъсят (ще ползвам полуоските от дайхатсуто а те идват малко по-дълги).
Днес коша, правените тампони(планки) и гредичките бяха боядисани в черен мат.
Носачите са при майстор за смяна на тампоните и смяна на шарнирните болтове с тея от носачите на шарада, понеже ще използвам неговите шенкели. Следва поставяне на двигателя и мерене на полуоските с колко трябва да се скъсят (ще ползвам полуоските от дайхатсуто а те идват малко по-дълги).
- KaNiBaL-4o
- Редовен
- Мнения: 266
- Регистриран: 27 юли 2008 14:21
- МПС: TICO
- От: БУРГАС
- Контакти:
Re: Проект Daewoo Matiz :)
точно този мотор ми беше мечта , да влезе в зеления кош.
Успех колега ще помагаме
Успех колега ще помагаме
- child
- Минаващ
- Мнения: 30
- Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
- МПС: Daewoo Matiz 1999г.
- От: Шумен
- Име: child
Re: Проект Daewoo Matiz :)
И аз точно тоя мотор отдавна исках да сложа, понеже целта ми е да съм до 1000 кубика, защото всеки може с 2000 кубиков мотор да дърпа на светофара (ама да видим сега )
п.п. между другото още не мога да си намеря турбо, ако чуеш някъде за такова пиши (мисля че е същото като това което си сложил в тикото)
п.п. между другото още не мога да си намеря турбо, ако чуеш някъде за такова пиши (мисля че е същото като това което си сложил в тикото)
- djokki
- Активен
- Мнения: 758
- Регистриран: 07 юли 2009 17:50
- МПС: Kalos C20XE, Lanos 2.0i и др
- От: България,Стара Загора
- Име: djokki
Re: Проект Daewoo Matiz :)
Винаги трабва да има тунинг
- KaNiBaL-4o
- Редовен
- Мнения: 266
- Регистриран: 27 юли 2008 14:21
- МПС: TICO
- От: БУРГАС
- Контакти:
Re: Проект Daewoo Matiz :)
колектора с кой фланец ти е , кръглия или правоъгълния
- KaNiBaL-4o
- Редовен
- Мнения: 266
- Регистриран: 27 юли 2008 14:21
- МПС: TICO
- От: БУРГАС
- Контакти:
Re: Проект Daewoo Matiz :)
това го разбрахме , въпроса е отвора на тоя квадратен фланец дали е кръгъл или пак правоъгълен. RHB5 има сумати модели при уното е vl2 който е с кръгъл отвор както и на мазератито , при пунтото е vl7 които пък е с правоъгълен отвор. Това имах предвид като те питах.
- child
- Минаващ
- Мнения: 30
- Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
- МПС: Daewoo Matiz 1999г.
- От: Шумен
- Име: child
Re: Проект Daewoo Matiz :)
Извинявай, не те разбрах. Отвора е кръгъл на оригиналното Това му е точния модел май - RHB51 - VQ10 (с маслено охлаждане) или RHB51 - VQ17 (с водно охлаждане).
Re: Проект Daewoo Matiz :)
Закачам тази тема да виси наравно с другите сериозни проекти Успех и следим!
- child
- Минаващ
- Мнения: 30
- Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
- МПС: Daewoo Matiz 1999г.
- От: Шумен
- Име: child
Re: Проект Daewoo Matiz :)
След като сменихме шарнирните болтове с по-дебели заради другите шенкели излезе още един проблем, когато ги поставихме забелязах, че ухото на шенкела на шарада което е долу за шарнирния болт е под по-голям ъгъл спрямо ухото на този от матиза (при него ухото си е под прав ъгъл спрямо главината). От там проблема беше, че когато сложих колелото и го изправих така както трябва да стъпва гумата на земята (под прав ъгъл) и шарнирния болт седеше в максимално вътрешна позиция в която можеше да се пречупи от ябълката, дори беше упрял и беше под напрежение. Последва махане на всичко, прорязване на носача покрай чашката на шарнирния болт и леко изкривяване (долу горе споре ъгъла на ухото на шенкела) след това заварка на прорязаното и така вече пасна добре. От няколко дена се боря с напасване на окачването и проблема който вчера излезе (след закачането на носачите, шенкелите и макферсоните) беше, че кормилните прътове дойдоха много дълги и предницата седеше адски свита. След изрязване на прътовете колкото могат, защото все пак трябва да остане някаква резба да се хване накрайника, гумите се поизправиха, но дали сочат точно напред вече ще се види когато отида на регулиране на предницата. Друго нещо което направих вчера е, че отрязах полуоските и ги скъсих и сега са при майстор за заваряне, че там е малко сложно и трябва да се измисли добре за да стане здраво, а не като го напъна и да се скъсат. Това е за сега, ако ми остане време тея дни ще нащракам малко снимки и на окачването
- child
- Минаващ
- Мнения: 30
- Регистриран: 06 сеп 2010 16:50
- МПС: Daewoo Matiz 1999г.
- От: Шумен
- Име: child
Re: Проект Daewoo Matiz :)
има и тва е сигурно, че при заварката структурната клетка на закалката ще се измени, но няма друг варант