Без газови уредби за автомобилите след 2009 година
без АГУ до 2 години...
http://www.novinar.net/?act=news&act1=d ... Y0MDs1MA==
Как я мислят тая работа...?
Как я мислят тая работа...?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
На някои Евробурократи им е много лесно - при цена на бензина 2 евро и заплата 5 -10 хил. евро по Европата сигурно ще прежалят алтернативното гориво ако могат да си купят три хиляди литра с една заплата.
Я да ги питам обаче, ако с една заплата можеха да си купят 300 литра какви щяха да ги дробят. Освен това къде отиде екологията?
Според мен отговорът е АКЦИЗИТЕ!
След като акциза на бензина е в пъти по-голям от този на газта /за метана нямам идея/, държавите ще прибират в пъти повече от джоба на всеки минал на бензин, пък нека се тровят с газовете. С АГУ може да излиза чиста вода, но се прибират малко акцизи.
Как ми се щеше да ги видя какви ще ги дробят г-да баш-европейците, ако заплатите им бяха десетократно по-ниски при същите цени. Все си мисля, че щяха да запеят друга песен.
Да живее Лукойл, дето отдавна скачаше срещу АГУ по колите в БГ!
Знам, че файда няма, ама друго си е човек да "изока" това дето му е на душата.
Я да ги питам обаче, ако с една заплата можеха да си купят 300 литра какви щяха да ги дробят. Освен това къде отиде екологията?
Според мен отговорът е АКЦИЗИТЕ!
След като акциза на бензина е в пъти по-голям от този на газта /за метана нямам идея/, държавите ще прибират в пъти повече от джоба на всеки минал на бензин, пък нека се тровят с газовете. С АГУ може да излиза чиста вода, но се прибират малко акцизи.
Как ми се щеше да ги видя какви ще ги дробят г-да баш-европейците, ако заплатите им бяха десетократно по-ниски при същите цени. Все си мисля, че щяха да запеят друга песен.
Да живее Лукойл, дето отдавна скачаше срещу АГУ по колите в БГ!
Знам, че файда няма, ама друго си е човек да "изока" това дето му е на душата.
Това се отнася за коли,които се занимават с транспорт на хора. Не бих се учудил на нищо вече. След две години я камилата,я камиларя.От друга страна,ако такситата минат на горивото за което са направени/бензин,дизел,фабрично на газ/то всеки може да си закупи метанова уредба на 1/2 цена и да си кара,защото какво ще правят собствениците на метанстанции.Една такава станция е доста сериозна инвестиция. При всички положения София пак,ще пожълтее,но този път нещата могат да загрубеят.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- vassy
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 1478
- Регистриран: 23 дек 2007 13:03
- Skype: daewoo-chevrolet.com
- МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
- От: Пловдив
- Име: Vassy
- Контакти:
Идеята според мен е обработка на общественото мнение за цената на метана на горе! Той все още е без акциз. Вероятно ще му сложат от 01.01.2009 г. До 2010 г. цената му, съпоставимо с пропан-бутана, ще се изравни вероятно, както е в цяла Европа в момента между другото (разлика 1 цент)!
Има и друга директива на ЕС - [EDIT] 7.5 ч. работен ден от [EDIT] март 2010 за таксиметровите шофьори - значи цени*( 2*2=4) !!!
Има и друга директива на ЕС - [EDIT] 7.5 ч. работен ден от [EDIT] март 2010 за таксиметровите шофьори - значи цени*( 2*2=4) !!!
Последна промяна от vassy на 16 май 2008 12:25, променено общо 1 път.
с горивото, за което е била произведена колата
според мен, това е натиск на самите производители на автомобили. Ако всеки може да си слага газово след като купи колата производителя губи.... Как ще си обясните защо дизелите са по-скъпи от бензиновите коли.... Просто автомобилните производители искат фабрично след 2010 да вграждат такива уредби в пове4е коли.... и все пак трябва някой да ги купи... естествено на по висока цена и ще си има емблема - ECO....
според мен, това е натиск на самите производители на автомобили. Ако всеки може да си слага газово след като купи колата производителя губи.... Как ще си обясните защо дизелите са по-скъпи от бензиновите коли.... Просто автомобилните производители искат фабрично след 2010 да вграждат такива уредби в пове4е коли.... и все пак трябва някой да ги купи... естествено на по висока цена и ще си има емблема - ECO....
Leganza 2.0 136hp
Най-вероятно поредната глупост. "Новинар" цитира баш-таксиджията, който нещо, дето го били приели в Брюксел и щяло да влезе в сила еди-кога си. След около час ровене по европейските законодателни документи (че и само консултативните), не можах да открия нищо такова - нито сред приетите актове, нито дори само сред обсъжданите.
Има обаче изисване за типови одобрения на газови уредби, което е хубаво - трябва да е сигурно, че поставената в БГ уредба е също толкова сигурна, колкото и поставената в Холандия, например. Доколко това е така, е друг въпрос.
Едва ли обаче има някой, който да е против това колата му да е сигурна. Ако бъде преценено, че тази сигурност може да бъде осигурена само от фабрична уредба - ОК, не е невъзможно да има такова изискване за целия ЕС. Дори и сега в някои държави от ЕС не се позволява използването на LPG.
Като цяло политиката е за използване на повече алтернативни източници - заради по-малкото отделяни вредни емисии.
Има обаче изисване за типови одобрения на газови уредби, което е хубаво - трябва да е сигурно, че поставената в БГ уредба е също толкова сигурна, колкото и поставената в Холандия, например. Доколко това е така, е друг въпрос.
Едва ли обаче има някой, който да е против това колата му да е сигурна. Ако бъде преценено, че тази сигурност може да бъде осигурена само от фабрична уредба - ОК, не е невъзможно да има такова изискване за целия ЕС. Дори и сега в някои държави от ЕС не се позволява използването на LPG.
Като цяло политиката е за използване на повече алтернативни източници - заради по-малкото отделяни вредни емисии.
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Ами тогава ,да вземем по една крава ..да ни произвежда метан,вижте по долу за 1 ден 1 крава произвеждала 350 литра..ми то човек с 5 крави с по 1 маркуч да им забучи отзад на кравите ...може да открие метанстанция..
http://dnes.dir.bg/2008/05/21/news3019187.htmlВъведоха данък върху газовете от крави
21 май 2008 / News.dir.bg
Фермерите в Естония вече ще бъдат задължени да плащат данък върху емисиите на метан, който се съдържа в стомашните газове на техните крави.
Това съобщи сайтът Zigonet, цитиран от БГНЕС. Според властите кравите до голяма степен са причина за отделяния в атмосферата метан, получаващ се от преработването на тревната маса, която те поглъщат. По различни изчисления кравите отделяли между 15% и 25% от общото количество на този газ. Всяка крава излъчва дневно 350 литра метан и 1500 литра въглероден диоксид.
Опозицията остро разкритикува правителството за въвеждането на новия данък, което било прецедент за Европа.
Според учени около 22% от отделяното количество газове с парников ефект идва от селското стопанство, като този процент е сходен за индустрията, но по-нисък отколкото от транспорта. В селското стопанство около 80% от отделяните газове с парников ефект идват от животните (крави, овце, кози) - главно под формата на метан.
- mitochkata
- Нов
- Мнения: 79
- Регистриран: 02 яну 2008 15:06
- Skype: mitet0
- МПС: Daewoo Nubira I 1.6i
- Контакти:
Без газови уредби за автомобилите след 2009 година
Колеги незнам дали ще стане това, ноо дано да не стане че повечето от нас сме изгоряли!
Цените на таксиметровите услуги могат да скочат двойно след 2009 година. Причината за това е новото изискване на Брюксел автомобилите да се движат само с горивото, за което е била произведена колата. В момента много автомобили, произведени да возят на бензин, са с допълнително инсталирана газова бутилка. Причината е, че така на шофьорите им излиза много по-евтино, тъй като газът метан е на по-ниска цена от обикновения бензин. Метанът върви по около 1,30 лв. литърът, а бензинът вече удари 2,50 лв. Много от такситата у нас обаче карат с газова уредба, монтирана допълнително в колата.
Председателят на Националната федерация на таксиметровите водачи Яне Янков не изключи ударното поскъпване на такситата заради евроизискванията. В момента таксиметровите шофьори обслужват пътници за около 60 стотинки на километър по дневна тарифа и още около 5 стотинки за нощна.
Много заводи за производство на автомобили в Европа се ориентираха преди години и започнаха да правят коли, предназначени да возят само на газ. По думите на Янков евродирективата вече е приета от Европейската комисия и трябва да влезе в сила от началото на 2010 г. Тогава таксиметровите водачи, които са инсталирали газова уредба в колата си, ще трябва да я демонтират и да започнат да карат само на бензин или с дизелово гориво.
Основната причина за въвеждане на евродирективата е, че когато автомобилите имат допълнително инсталирана газова уредба, вероятността при удар или катастрофа тя да гръмне е огромна. Това опасно застрашава живота на шофьора и пътниците в колата. Според експерти друг проблем е, че в България съществуват малки сервизи, които не отговарят на никакви стандарти и поставят газови уредби без гаранции за качество. Необходимо е да се засили контролът над сервизите, които предлагат тези услуги, коментираха специалисти. Газовата бутилка обикновено се поставя зад задните седалки, а инсталирането й излиза около 1000 лв.
Цените на таксиметровите услуги могат да скочат двойно след 2009 година. Причината за това е новото изискване на Брюксел автомобилите да се движат само с горивото, за което е била произведена колата. В момента много автомобили, произведени да возят на бензин, са с допълнително инсталирана газова бутилка. Причината е, че така на шофьорите им излиза много по-евтино, тъй като газът метан е на по-ниска цена от обикновения бензин. Метанът върви по около 1,30 лв. литърът, а бензинът вече удари 2,50 лв. Много от такситата у нас обаче карат с газова уредба, монтирана допълнително в колата.
Председателят на Националната федерация на таксиметровите водачи Яне Янков не изключи ударното поскъпване на такситата заради евроизискванията. В момента таксиметровите шофьори обслужват пътници за около 60 стотинки на километър по дневна тарифа и още около 5 стотинки за нощна.
Много заводи за производство на автомобили в Европа се ориентираха преди години и започнаха да правят коли, предназначени да возят само на газ. По думите на Янков евродирективата вече е приета от Европейската комисия и трябва да влезе в сила от началото на 2010 г. Тогава таксиметровите водачи, които са инсталирали газова уредба в колата си, ще трябва да я демонтират и да започнат да карат само на бензин или с дизелово гориво.
Основната причина за въвеждане на евродирективата е, че когато автомобилите имат допълнително инсталирана газова уредба, вероятността при удар или катастрофа тя да гръмне е огромна. Това опасно застрашава живота на шофьора и пътниците в колата. Според експерти друг проблем е, че в България съществуват малки сервизи, които не отговарят на никакви стандарти и поставят газови уредби без гаранции за качество. Необходимо е да се засили контролът над сервизите, които предлагат тези услуги, коментираха специалисти. Газовата бутилка обикновено се поставя зад задните седалки, а инсталирането й излиза около 1000 лв.
Daewoo Nubira 1.6 16V hatchbag
- Darlin`
- Глобален модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран: 14 май 2008 12:17
- МПС: BMW 530xd GT
- От: Пловдив
Темата се повтаря:
http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewtopic.php?t=574
http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewtopic.php?t=574
Преди - Daewoo Lanos`98 1.4
- vassy
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 1478
- Регистриран: 23 дек 2007 13:03
- Skype: daewoo-chevrolet.com
- МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
- От: Пловдив
- Име: Vassy
- Контакти:
Re: без АГУ до 2 години...
...... Парламентарната бюджетна комисия обаче не е съгласна метанът да се облага. Становището й е, че това е биогориво и съгласно изискванията на ЕС то може да се обложи с акциз, когато потреблението му достигне 25% от общия обем консумация на горива. Според запознати друга причина е, че при поскъпването на акцизите на течните горива, пропан-бутана, цигарите и алкохола облагането на синьото гориво ще е допълнителна тежест за населението. Андрей Делчев обаче посочи, че рано или късно данъкът за метана ще бъде въведен и е по-добре това да става постепенно. Преди няколко години, когато беше въведен шоково акцизът за пропан-бутана, имаше стачки на таксиметрови шофьори. Плавното въвеждане на данък за метана ще смекчи риска от възникването на подобен проблем, смята Делчев. ....
Това е част от статия на http://dnevnik.bg от 25 октомври 2005 г. За каква директива на ЕС става дума е ясно. Явно всичко е подготовка за въвеждане на акциз върху метана от 2009 г. А относно забраната - ще видим (чуем)!
Това е част от статия на http://dnevnik.bg от 25 октомври 2005 г. За каква директива на ЕС става дума е ясно. Явно всичко е подготовка за въвеждане на акциз върху метана от 2009 г. А относно забраната - ще видим (чуем)!
Re: без АГУ до 2 години...
Тази вечер официално чух по БТВ за какво става въпрос. Директива 115 на ЕС е препорачителна,а не задължителна! Директивата засяга най-вече производителите на газови уредби,а не потребителите! Т.е. тяхните уредби трябва да имат сертификат,че са съвместими с автомобилния двигател. Старите автомобили със стари АГУ,ще продължат да се движат,но след като този автомобил се бракува някой ден,това ще стане заедно с газовата. Който,ще слага тепърва АГУ,да си я купи от нормален сервиз,а не втора употреба и да си я слага сам. Мисля,че с това, вече ще приключим всякакви спекулации относно АГУ.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън