Страница 8 от 13

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 18:35
от todortv
Noel написа:... на късите разтояния падна с около 1,5л от 10,5 на 9 , при дългото пътуване с около 1л от7,5 на 6,5 .
:ches: :$

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 18:36
от stinbg
Колега ти сам си си отговорил на "реторичния" въпрос за икономиите на генератора.
Noel написа:Стила на каране е по скоро пенсионерски. Между 2300 и 2800 оборота.
Я сега махни бушончето на вълшебния генератор и виж със същия стил на каране, няма ли да спестиш малко повече ...

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 19:10
от slowtraveler
Колега, извинявай, но как правиш статистиката, че разхода ти е паднал със 1.5 литра!?!?!
Вчера например врътнах едни спокойни 100 км през Петрохан в които и 20км през центъра на София, и разхода ми бе 6.2л/100км... Без никакво намерение да правя икономии - просто карайки спокойно.
След което десния ми крак понатежа и София - Варна го взех за 4 часа само извънградско (ако не се смята отклонението през центъра на Търговище), чакане на червен светофар заради затворен мост около Пролаз, заобикалянето на магистралата от Каспичан до Ветрино... Средния разход за общите около 600км скочи на около 8.5л/100км - т.е. разхода ми изведнъж се е увеличил с почти 3л/100км без никакви вмешателства в двигателя или горивото (всичкото става с един и същ резервоар), като на всичкото отгоре не съм имал и градско...
И какво излиза - икономичния ми разход бе из тежък проход, а високия разход - по равни извънградски пътища и магистрали...
Това го казвам в светлината на получаване на псевдоинформация без достатъчно точни базови данни...
Бих си сложил такава система само ако се качи двигател на стенд и се врътнат две паралелни замервания при аналогични условия...

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 19:34
от Noel
stinbg написа:Колега ти сам си си отговорил на "реторичния" въпрос за икономиите на генератора.
Noel написа:Стила на каране е по скоро пенсионерски. Между 2300 и 2800 оборота.
Я сега махни бушончето на вълшебния генератор и виж със същия стил на каране, няма ли да спестиш малко повече ...
:) ами карам едно и също разтояние и едни и същи километри 4 години, до бокла ми е познат разхода на гориво :D

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 19:37
от Noel
slowtraveler написа:Колега, извинявай, но как правиш статистиката, че разхода ти е паднал със 1.5 литра!?!?!
Вчера например врътнах едни спокойни 100 км през Петрохан в които и 20км през центъра на София, и разхода ми бе 6.2л/100км... Без никакво намерение да правя икономии - просто карайки спокойно.
След което десния ми крак понатежа и София - Варна го взех за 4 часа само извънградско (ако не се смята отклонението през центъра на Търговище), чакане на червен светофар заради затворен мост около Пролаз, заобикалянето на магистралата от Каспичан до Ветрино... Средния разход за общите около 600км скочи на около 8.5л/100км - т.е. разхода ми изведнъж се е увеличил с почти 3л/100км без никакви вмешателства в двигателя или горивото (всичкото става с един и същ резервоар), като на всичкото отгоре не съм имал и градско...
И какво излиза - икономичния ми разход бе из тежък проход, а високия разход - по равни извънградски пътища и магистрали...
Това го казвам в светлината на получаване на псевдоинформация без достатъчно точни базови данни...
Бих си сложил такава система само ако се качи двигател на стенд и се врътнат две паралелни замервания при аналогични условия...
Статистиката я правя лесно. 4 пъти годишно пълня резервоара и засичам какъв е разхода.На някой може да му се струва странно но така съм правел с всички коли които съм имал.

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:16
от slowtraveler
Колега, аз пълня резервоара понякога и по няколко пъти на седмица. И си виждам разликата в темпото и разхода дори и в две съседни зареждания.
Също така виждам на графиката и по-нервните ми месеци и т.н...
И виждам ГОЛЕМИТЕ разлики в разхода при общо взето еднакви условия...
Та затова и не вярвам в такъв тип сметки - просто не знаеш откъде ти е дошъл спада на разхода - дали от различен трафик, дали от по-внимателно шофиране, или подходящи условия...

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:25
от stefan.panayotov
Noel написа:Teмата е замряла но реших да я повдигна отново.От скоро карам с клетка и първите впечатления са доста обнадеждаващи.Нубира 99 1,6 комби.Работата ми е такава , че почти вски ден пътувам 10-12 км. 5-6 в едната посока , спиране и после пак 5-6 в другата посока.Дългото пътуване е също така постоянно като маршрут , отиване и въщане 290км от тях окло 30 са в София , градско. При фиксиран ток през клетката 12А с 6kHz модулатор разхода на късите разтояния падна с около 1,5л от 10,5 на 9 , при дългото пътуване с около 1л от7,5 на 6,5 . Сега дигнах тока на 20А и ще видим какви ще са резултатите.Стила на каране е по скоро пенсионерски. Между 2300 и 2800 оборота.

Ако клетката ви е добра между 15 и 20 ампера се движи необходимия ви ток. Проблем може да ви е на градско ако пуснеш повечко ток - все пак 20 ампера си е бая натоварване на алтернатора като стоите по светофарите. На извън градско няма да имате проблем с 20 А. С две думи важно е да се дозира газта и тока. Има един вариaнт който прави регулировката универсална - казва се "Процесен контролер с PWM " . Това е електрониката на генераторите на газ на Браун модел HC12/24V Pro. Там ампеража се регулира според режима на работа на двигателя.

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:42
от Noel
stefan.panayotov написа:
Има един вариaнт който прави регулировката универсална - казва се "Процесен контролер с PWM " . Това е електрониката на генераторите на газ на Браун модел HC12/24V Pro. Там ампеража се регулира според режима на работа на двигателя.
Мислил съм върху този вид модулатор. Доста е голяма инертноста на клетката и незнам би ли имало смисъл от него. В момента при включване на 20-те ампера на клетката , заради модулатора се отразяват по малко отколкото 10-те на фаровете например.Тоест двигателя "усеща" повече фаровете отколкото клетката.Ще видя как ще се държи , ако усетя разреждане на акумулатора на късите разтояния които се движа , ще го сваля на 12-15 както си беше.

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:50
от Noel
slowtraveler написа:Колега, аз пълня резервоара понякога и по няколко пъти на седмица. И си виждам разликата в темпото и разхода дори и в две съседни зареждания.
Също така виждам на графиката и по-нервните ми месеци и т.н...
И виждам ГОЛЕМИТЕ разлики в разхода при общо взето еднакви условия...
Та затова и не вярвам в такъв тип сметки - просто не знаеш откъде ти е дошъл спада на разхода - дали от различен трафик, дали от по-внимателно шофиране, или подходящи условия...
Съгласявам се напълно с казаното, но все пак аз зареждам , виждам през колко километра се налага да го правя, така , че ако икономията е дошла от липсата на движение,ок, добре дошла, ако е дошла от клетката още по добре, за мен е важно да я има и да е постоянна. Напълно разбирам скептицизма , защото аз също бях подобен скептик, даже може би по ред причини по голям от Вас. Ако казвам или още повече пиша /защото казаното заминава но написнаото остава/ нещо , то означава , че заставам зад него и не бих го казал и още по малко написъл ако лично не съм се убедил в него.След 10-15 дена ще имам по добър поглед върху нещата и ще дам отчет.Целта е не да се хваля, опази ме Бог, целта е да споделя , и ако мога да помогна на някой да спести лев два.В края на краищата за това са форумите , и затова вселки споделя по нещо.

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:52
от dsuzunov
Този разход, който посочвате на бензин ли е?

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:54
от slowtraveler
Моя е без никакви 'присадки' - Мазда6 147к.с. 2.0 бензинка...

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:58
от Noel
dsuzunov написа:Този разход, който посочвате на бензин ли е?
Да. Нямам газова уредба. Не съм слагал на никога.

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 20:59
от Noel
slowtraveler написа:Моя е без никакви 'присадки' - Мазда6 147к.с. 2.0 бензинка...
В интерес на истината същия разход като вашия ми имаше и Толедото 2.0 115кс но тук говорим за Нубира :rofl:

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 21:10
от stefan.panayotov
Noel написа:
stefan.panayotov написа:
Има един вариaнт който прави регулировката универсална - казва се "Процесен контролер с PWM " . Това е електрониката на генераторите на газ на Браун модел HC12/24V Pro. Там ампеража се регулира според режима на работа на двигателя.
Мислил съм върху този вид модулатор. Доста е голяма инертноста на клетката и незнам би ли имало смисъл от него. В момента при включване на 20-те ампера на клетката , заради модулатора се отразяват по малко отколкото 10-те на фаровете например.Тоест двигателя "усеща" повече фаровете отколкото клетката.Ще видя как ще се държи , ако усетя разреждане на акумулатора на късите разтояния които се движа , ще го сваля на 12-15 както си беше.
Инертността на клетката не е проблем - натоварването на алтернатора - и електрическата инсталация си е проблема.

Re: HHO генератор

Публикувано: 21 окт 2012 21:17
от Noel
stefan.panayotov написа:
Инертността на клетката не е проблем - натоварването на алтернатора - и електрическата инсталация си е проблема.
След 10-15 дни ще знам повече и за това.За сега напражението на бордовата мрежа на празен ход с включена клетка и фарове е в рамките на нормалното.Ще си покаже :)