HHO генератор

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
stefan.panayotov
Минаващ
Минаващ
Мнения: 46
Регистриран: 08 окт 2011 20:03
МПС: Шевролет Лачете
От: Варна
Име: Stefan Panayotov

Re: HHO генератор

#16 Непрочетено мнение от stefan.panayotov » 09 окт 2011 15:45

Четох че за производството на литър газ са необходими 1,2 вата а освобождава само водорода 2,6 вата - със загуби и всичко пак поне 1,2 вата ще останат - от опит ще кажа че клетката която си купих от www.com произвежда при 30 А около 1-1,2 литра газ на минута . Да приемем 60 литра на час. Електроенергията е 360 вата за 1 час - 0,36 киловата. Ако двигателя ти е около 90 kw - какво са за него 0,36. За какво перипетом мобиле говорим.Да не говорим че при движение тази енергия е в излишък и не натоварва двигателя.
Izparitel написа:Директното преобразуване - механична енергия - електрическа енергия - разлагане на водата - изгаряне на газовете от разлагането - механична енергия си е куца история заради ниското КПД в следствие на загубите. Може би ще има положителния ефект заради ползването на газовете за катализатор, но дали ще има и какъв ще е ще разберем като се понатрупат резултати.
Газа на Браун не е ли гориво като бензина. Защо може да харчим енергия за производство на бензин и да получаваме енергия която да движи автомобила и да сме на далавера а да не може да си произведен газ на браун и пак с него да си караме колата?
Уви, за сега за да се получи въпросния газ се налага да се гори бензин/нафта. Само с тоя газ дето сам ще се произвежда не става - иначе би се получил перпетуум мобиле, т.е. вечен двигател, което принципно е невъзможно.

По въпроса за горивните клетки - аз и радиовълни не съм виждал, но това не пречи да си съществуват и да се използват.

Как се качват снимки във форума!

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: HHO генератор

#17 Непрочетено мнение от Izparitel » 09 окт 2011 22:36

stefan.panayotov написа:Четох че за производството на литър газ са необходими 1,2 вата а освобождава само водорода 2,6 вата - със загуби и всичко пак поне 1,2 вата ще останат - от опит ще кажа че клетката която си купих от www.com произвежда при 30 А около 1-1,2 литра газ на минута . Да приемем 60 литра на час. Електроенергията е 360 вата за 1 час - 0,36 киловата. Ако двигателя ти е около 90 kw - какво са за него 0,36. За какво перипетом мобиле говорим.Да не говорим че при движение тази енергия е в излишък и не натоварва двигателя.
Хайде да се разберем - т.нар "Perpetuum mobile" или "Вечен двигател" произвежда повече енергия отколкото консумира и му остава излишък, който може да се ползва за полезна дейност. Такъв филм няма и спорове по този въпрос не са възможни! Поне френската Академия на науките от векове не приема заявки за подобни изобретение. С две думи няма как да произведеш повече енергия от тази, която си вложил. Ако продължаваш да твърдиш обратното писанията ти са несериозни и безмислени.
Енергията, която алтернатора преобразува в електрически ток натоварва двигателя и го кара да извършва допълнителна работа, което естествено е свързано с разход на гориво. Единствено в режим спиране с двигателя енергията консумирана от алтернатора не изисква допълнително гориво, но тези режими са кратки и се оползотворява нищожна част от излишната кинетична енергия на засиления автомобил. При електромобилите в този случай енергията се преобразува в електрическа за интензивно зареждане на акумулаторите, но в обикновените автомобили това по настоящем не се използва.

По принцип катализаторите са вещества променящи скоростта на химичните реакции. В автомобилите има подобно устройство в изпускателния тракт и дори без да му се подава никаква външна енергия доизгаря газовете от двигателя. Там се търси екологичен ефект, а не енергиен.
Явно с подобна система се търси каталитичния ефект на газовете или някой от тях при изгарянето горивната смес, а не директно енергията от горенето на водорода и кислорода защото тя неминуемо е доста по-малко от отнетата от двигателя за да се разложи водата.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: HHO генератор

#18 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 окт 2011 22:52

Колега, не разбра ли, че няма 'излишна' енергия???!!!
Пуснеш ли фаровете (например 120-130Вт) и разхода ти на гориво скача с около 0.3-0.4л/ч....
Включването на фаровете няма да го усетиш в максималната мощност, но ще го усетиш като разход...
Тъй-като перпетум мобиле няма, то за да получиш КПД по даден параметътр над 100% (за да има някаква полза от устройството), то трябва да има допълнителен източник на енергия.
И тази допълнителна енергия да компенсира реалното КПД<100%..
Например термопомпите - влагаш електричество например 1кВт, а получаваш топлинна енергия 2кВт, но там реално 1Кв ползваш не за затопляне/охлаждане с вложена енергия 1кВт, а за пренасянето на самата топлинна енергия (загубите по пренасянето)...
А какво имаме при HHO? Енергия, която губим за разлагане на водата. И получаваме енергия при синтеза на водата - обратната химическа реакция.
Която енергия е абсолютно еднаква според закона за запазване на енергията. Като към това прибавиш загубите от преобразуване на тази енергия в механична, от там - електрическа, от там - химическа (разлагането на водата) и нещата стават много зле...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

stefan.panayotov
Минаващ
Минаващ
Мнения: 46
Регистриран: 08 окт 2011 20:03
МПС: Шевролет Лачете
От: Варна
Име: Stefan Panayotov

Re: HHO генератор

#19 Непрочетено мнение от stefan.panayotov » 10 окт 2011 06:51

Вие с колегата от предния пост явно не отчитате че HHO газа се явява катализатор на горенето ако не друго. 4 Цилиндровите ДВГ са най не ефективните устройство - само с няколко процента да вдигнем КПДето им и икономията е налице.
Предполагам сте запознати с новуите системи инжекциони и комън реал ДВГ - там се борим запо добро изгаряне в цилиндъра. Брауновия газ прави точно това - освен че върши работа при изгарянето - подобрява изгарянето и на основното гориво.
Аз ше запитам вие ползвали ли сте водородни клетки на автомобила си?
Ако не стъе купете си от http**цензура**.com - изпитани са и се увеете.


slowtraveler написа:Колега, не разбра ли, че няма 'излишна' енергия???!!!
Пуснеш ли фаровете (например 120-130Вт) и разхода ти на гориво скача с около 0.3-0.4л/ч....
Включването на фаровете няма да го усетиш в максималната мощност, но ще го усетиш като разход...
Тъй-като перпетум мобиле няма, то за да получиш КПД по даден параметътр над 100% (за да има някаква полза от устройството), то трябва да има допълнителен източник на енергия.
И тази допълнителна енергия да компенсира реалното КПД<100%..
Например термопомпите - влагаш електричество например 1кВт, а получаваш топлинна енергия 2кВт, но там реално 1Кв ползваш не за затопляне/охлаждане с вложена енергия 1кВт, а за пренасянето на самата топлинна енергия (загубите по пренасянето)...
А какво имаме при HHO? Енергия, която губим за разлагане на водата. И получаваме енергия при синтеза на водата - обратната химическа реакция.
Която енергия е абсолютно еднаква според закона за запазване на енергията. Като към това прибавиш загубите от преобразуване на тази енергия в механична, от там - електрическа, от там - химическа (разлагането на водата) и нещата стават много зле...

kkirilov
Нов
Нов
Мнения: 85
Регистриран: 05 авг 2011 22:21
МПС: Aveo 1.4
От: sofia
Име: Кирил

Re: HHO генератор

#20 Непрочетено мнение от kkirilov » 10 окт 2011 09:24

Тези са налазили цялото интернет пространство, и явно има кои да им купува нещата. Странно балъци винаги има.
даже като гледах и в sex-love-bg.com са пуснали "реклама".
Нека да оправим малко понятията, тези на това разчитат ползват познати имена на личности, и наименувания на процеси и слабо образованите "неграмотни " се връзват.
Робърт Браун http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0% ... 1%83%D0%BD През 1827 година той забелязва произволните движения на спори във вода, които по-късно са наречени брауново движение. Не виждам защо някакъв ямболски циганин ползва името му.
Горивна клетка http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0% ... 0%BA%D0%B0
Изобщо не се доближава до "тенекиената кутийка която показвате на клипчето
В предишния пост обясних и защо не може да се печели енергия от хидролиза и горене на водата - 1, 2 закон на термодинамиката. Те дори и не ползват катализатор

Моля модераторите да изтрият цялата тема или всичките им постове. Целта им е колкото може повече теми на всякъде за да излизат начело в гооглето и да хванат повече БАЛЪЦИ

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: HHO генератор

#21 Непрочетено мнение от todortv » 10 окт 2011 11:33

stefan.panayotov написа:........произвежда при 30 А ......Електроенергията е 360 вата за 1 час - 0,36 киловата. Ако двигателя ти е около 90 kw - какво са за него 0,36. ......
Генераторите на бензинките обикновено са 80А.
Какво се получава при пуснати фарове,халогени,отоплители на стъкла,
изтощен акумулатор,чистачки,вентилатори.......и още 30А.През какъв период
ще се правят ремонти на генератора,колко ще изкара акумулатора?
Какво се случва с водата при минусови температури?
Защо повечето таксита вече не са монтирали такива клетки?.......
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

stefan.panayotov
Минаващ
Минаващ
Мнения: 46
Регистриран: 08 окт 2011 20:03
МПС: Шевролет Лачете
От: Варна
Име: Stefan Panayotov

Re: HHO генератор

#22 Непрочетено мнение от stefan.panayotov » 10 окт 2011 12:06

Поставяте си контролер който следи оборотите и при празен ход ви ползва само 8 ампера което е 1/2 от и по-малко от фаровете . Когато подадете газ на бензина (този контролер е свързан с педала на газта или TPS сензораа - тока се покачва - и имате около 25 ампера при 2000 оборота. При тези обороти не е важно колко ампера дърпате от генератора защото тогава той произвежда ток който така или иначе не се усвоява.
Зимата до -25 градуса (нашия фризер замразява до толкова и до тази температура сме тествали) не замразва защото имате 10-15% РАЗТВОР НА НАТРИЕВА ОСНОВА.
Такситата са много особенна порода хора и е трудно да се каже защо не са взели всички такива системи - все пак те не са безплатни. Освен това този контролер в БГ са предлага само то http**Цензура**.com и другите търговци още не са го изкарали на пазара. Без този контролер повечето таксита изпадат в ситуацията за която говорите на автомобил 1,5 кубика 25 ампера са му много - макар че от опит казвам че няма пробем като цяло да изгори алтернатора но все пак се товари двигателя.
При газа на браун количеството не е толкова важно колкото да се дозира правилно и да не се товари автомобила с излишен ток.


todortv написа:
stefan.panayotov написа:........произвежда при 30 А ......Електроенергията е 360 вата за 1 час - 0,36 киловата. Ако двигателя ти е около 90 kw - какво са за него 0,36. ......
Генераторите на бензинките обикновено са 80А.
Какво се получава при пуснати фарове,халогени,отоплители на стъкла,
изтощен акумулатор,чистачки,вентилатори.......и още 30А.През какъв период
ще се правят ремонти на генератора,колко ще изкара акумулатора?
Какво се случва с водата при минусови температури?
Защо повечето таксита вече не са монтирали такива клетки?.......
Съобщение от модератор:
Моля, без повече линкове с цел - търговска реклама. След цензурурането на линкoвете/имената във всяко мнение, считайте това за последна забележка!
ogi

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 480
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: HHO генератор

#23 Непрочетено мнение от Proximus » 10 окт 2011 13:53

Абе колега, само едно не разбирам - защо водородният газ H2, получен при електролиза го наричаш "браунов газ"?
В случаят дискусията трябва да се води в посока, дали и до каква степен, водородният газ смесен с въздуха подобрява горенето в цилиндрите. Аз твърдя че ако използвате само водородът, получен от електролиза на вода, като гориво ще сте на загуба - доказано ! Но вие твърдите че той действа като "катализатор", подобряващ усвояването на енергията от бензина/нафтата. Т.е. от тук теоретично може да се говори за повишаване на КПД.
Но дали реално това се случва е съвсем отделна тема, в която май трудно можете да ни убедите понеже очевидно не сте нито химик, нито физик. Остава практиката да го покаже.
И такситата никога няма "инвестират" 500лв в подобна с-ма, понеже при тях разходите за метан са минимални. Виж, ако има с-ма да качват повече клиенти е др. работата... :)

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: HHO генератор

#24 Непрочетено мнение от ogi » 10 окт 2011 14:13

На мен ми е интересно как се компенсира горивната смес като съотношение, съответно нарушеното налягане/вакуум, как компютъра/датчиците реагират на вмешателството?
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

stefan.panayotov
Минаващ
Минаващ
Мнения: 46
Регистриран: 08 окт 2011 20:03
МПС: Шевролет Лачете
От: Варна
Име: Stefan Panayotov

Re: HHO генератор

#25 Непрочетено мнение от stefan.panayotov » 10 окт 2011 14:40

Наричам го Браунов газ защото така му е името . Щях да ви дам линк към един блог но администратора ще го изтрие и ще ме накаже.
Този газ се състои от две молекули водород и една кислород - HHO а не Н2О като водата.
Напишете в гугъл Газ на Браун и линка който е най-отгоре ще ви заведе на място където има повечко информация.
Proximus написа:Абе колега, само едно не разбирам - защо водородният газ H2, получен при електролиза го наричаш "браунов газ"?
В случаят дискусията трябва да се води в посока, дали и до каква степен, водородният газ смесен с въздуха подобрява горенето в цилиндрите. Аз твърдя че ако използвате само водородът, получен от електролиза на вода, като гориво ще сте на загуба - доказано ! Но вие твърдите че той действа като "катализатор", подобряващ усвояването на енергията от бензина/нафтата. Т.е. от тук теоретично може да се говори за повишаване на КПД.
Но дали реално това се случва е съвсем отделна тема, в която май трудно можете да ни убедите понеже очевидно не сте нито химик, нито физик. Остава практиката да го покаже.
И такситата никога няма "инвестират" 500лв в подобна с-ма, понеже при тях разходите за метан са минимални. Виж, ако има с-ма да качват повече клиенти е др. работата... :)

stefan.panayotov
Минаващ
Минаващ
Мнения: 46
Регистриран: 08 окт 2011 20:03
МПС: Шевролет Лачете
От: Варна
Име: Stefan Panayotov

Re: HHO генератор

#26 Непрочетено мнение от stefan.panayotov » 10 окт 2011 14:43

При бензина - автомобили с ламбда сензори се поставя симулатор - при дизела няма нужда от нищо освен при комън реъл моторите - но там темата е много дъла.
Налягане и вакум няма за регулиране.


ogi написа:На мен ми е интересно как се компенсира горивната смес като съотношение, съответно нарушеното налягане/вакуум, как компютъра/датчиците реагират на вмешателството?

emil nikov
Напреднал
Напреднал
Мнения: 417
Регистриран: 30 юли 2010 22:32
МПС: Daewoo Leganza
От: burgas
Име: emil nikov

Re: HHO генератор

#27 Непрочетено мнение от emil nikov » 10 окт 2011 15:23

Mного забавни мнения в тази тема :D .Като професионален инженер-химик от 1972 год. отдавна не съм се забавлявал така.То не са ватове като количество енергия,катализиране на горенето,какво ли още не.Нямам време да ги изброявам недоразуменията в жонглирането с понятия,клъвнати оттук-оттам,и поднесени в някаква псевдо техническо-научна форма.Да оставим настрана правописа,но поне да пишем правилно марката и модела.Как Lacetti стана ЛачетЕ :ches:

Потребителски аватар
Ilyan
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 959
Регистриран: 07 ное 2007 10:07
Skype: ilyan-f1
МПС: ex. Leganza
От: София

Re: HHO генератор

#28 Непрочетено мнение от Ilyan » 10 окт 2011 15:32

Ilyan написа:На фирмения бус - Форд Транзит 2.4 турбо дизел 115к.с. монтираха такава клетка преди около месец. Половин литър дестилирана вода на 500км и трябвало да свали разхода с около 40%. Първоначално имаше някаква икономия, но според мен тя отиваше за 25А ток, който се използва за да се разлага водата. Тръгнах за Гърция натоварен и леко притеснен, защото никой не ми даде адекватен отговор на въпроса, какво се случва, като спускаш на скорост по наклон? Подава ли се водород, когато е на моторна спирачка? Преди Солун има близо 15 км спускане, очаквах, че като подам газ, ще има "бум", но нямаше такова нещо.
Като се прибрах им казах, че няма осезаема промяна в динамиката и разхода. Взеха го за центровки - ситемата не била настроена на максимална мощност. Върнаха го уж направен, айде пак за Атина. От София до Кулата разход около 10л/100км натоварен. Спирам около Катерини да долея вода в системата, аз наливам отгоре, отдолу изтича. :mp: . Отговарят ми, че някакъв клапан се задръствал, и от налягането корпуса на резервоарчето за вода се пукал. Изключих я и, като се прибрах, айде пак на ремонт.
Следващ курс до Атина. Този път София - Кулата натоварен 8.8/100. В Атина пълня резвоара буквално до капачката от туби и обратно към Костинброд. Ако не зареждам никъде по пътя, се прибирам на резерва, след Дупница светва лампата. Този път резервоара беше на 1/4 като се прибрах, но разход на вода 0,5л на 1600 км, а не 500. Сега пак е на центровки. Като динамика, пак нищо не мога да кажа, защото има проблем може би с ЕГР-клапана, като натиснеш здраво, набира до едно положение и от там само бръмчи, ако е нагорнище намалява скороста, ако е надолнище ускорява още малко и започва да прекъсва и придърпва. Като се върне от ремонт ще пиша още отзиви и ще кача и снимки.

И на мен ми казаха, че при дизела се постига по-голяма икономия от бензина. Попитах ги, защо е така, при положение, че при бензина горивната смес се възпламенява от искра и може да се подаде повече водород, но пак никакъв отоговор.
Може би има някаква икономия, но не е осезаема. Явно липсата на опит при "продавачите" си казва думата. При продължително каране през нощта на ниски обороти (2000 - 2200) лампата за акумулатора се "опитва" да свети.

Това за КПД-та вечни двигатели, не знам защо задълбавате толкова. Тук се търси по-евтиното гориво. Също, като при газта - монтираш газова уредба и зареждаш два пъти по евтино гориво. Това е нещо ново и все още не е усъвършенствано. Ако нещо не е открито или измислено, не значи, че не би могло да съществува и работи.

Колега, stefan.panayotov,
Можеш ли да ми отговориш, защо при дизела се постига по-голяма икономия спрямо бензина? При дизела първо трябва да се възпламени нафтата за да изгори и водорода, докато при бензина горивната смес се възпламенява от искра и може да се подава повече Браунов газ.
Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: HHO генератор

#29 Непрочетено мнение от Izparitel » 10 окт 2011 15:43

Ilyan написа:Това за КПД-та вечни двигатели, не знам защо задълбавате толкова.
Е не мога да видя как колегата обяснява, че при горенето на кислорода и водорода се отделя повече енергия отколкото е необходима за разлагането на водата без да не реагирам. Технологията може и да даде полезен ефект, но определено няма да е заради енергията от изгарянето на газа.

chochici
Минаващ
Минаващ
Мнения: 7
Регистриран: 10 окт 2011 15:23
МПС: Опел Вектра А
От: София
Име: Пламен

Re: HHO генератор

#30 Непрочетено мнение от chochici » 10 окт 2011 15:58

Здравейте, на мен много ми е интересна тази тема, но виждам, че доста хора приказват неща чули недочули!
Та първо да видим има някой от вас който си е сложил HHO в колата (защото 90г. и на баща му казаха "ти си луд да си сложиш гасова бутилка в колата" ама 20г по-късно да видим сега кой кара тук на бензин?).
Аз нямам такава клетка, съм чел доста за Браун Газа (за Юл Браун и Стенли Майер и др.) дето през 90-те още са подкарали коли на вода, но аз мисля че има мн мошенници дето не е ясно какво слагат в тази кутия и дали има достатъчно ефективност. Това което мога да кажа е, че им нямам никакво доверие, но си има правила които трябва да се спазват за да има клетката мах ефективност и ако не са спазени то само харчим ток за спорта (един не ефективен котлон в колата).
За горенето при запалване HHO гори с голяма скорост и с висока температура представете си като бомба, това спомага за по-ефективно изгаряне на горивната смес било то бензин или дизел(т.е. процеса протича по-бързо и с по-голяма скорост) и след експлозията идва имплозия това означава "разко свиване" ии понижава темп на изходящите газове т.е. КПД се увеличава.
Така аз виждам нещата, но разни приказки за Робърд Браун и за 20-30А и 300Вт, така не може да се разбере дали наистина ще има ефект в ДВГ-то. Също искам да Ви допълня и др. Юл Браун прави няколко експеримента един от който е загрява определеноколичество вода с нагревател и с газ от клетка с същата мощност какато нагревателя и познайте! за 20мин нагревателя 20-50гр, а горелката с HHO 20-85гр. От тук нататък си правете изводи за "КПД" и т.н.

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”