Звучи доста интригуващо. Тук мои колеги си направиха експериментално подобна системка, която работи добре на стенд и разгражда успешно водата, даже единия уж мисли да си я пробва на опела.- У нас се продават водородни системи за коли, които струват около 750 лева
- Най-добър ефект се отчита при дизелови и турбодизелови агрегати, като е възможно да се достигне до 50 % икономия при постоянна скорост извън градски условия.
- Обслужването на практика е елементарно, като трябва да се допълва съответният резервоар
с вода и електролит, който струва 1,20 лв. и стига за година напред.
HHO - все по-реално бъдеще на водород.
HHO - все по-реално бъдеще на водород.
Водородните хибриди са вече реалност.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: HHO - все по-реално бъдеще на водород.
Познат се мъчи с такава система...... Безуспешно...
Руснаците му викат 'лохотрон'
Не, че не разгражда водата. Въпроса е, че вложената енергия е много, а получения резултат - малък...
Руснаците му викат 'лохотрон'
Не, че не разгражда водата. Въпроса е, че вложената енергия е много, а получения резултат - малък...
- Ilyan
- Глобален модератор
- Мнения: 959
- Регистриран: 07 ное 2007 10:07
- Skype: ilyan-f1
- МПС: ex. Leganza
- От: София
Re: HHO - все по-реално бъдеще на водород.
На фирмения бус - Форд Транзит 2.4 турбо дизел 115к.с. монтираха такава клетка преди около месец. Половин литър дестилирана вода на 500км и трябвало да свали разхода с около 40%. Първоначално имаше някаква икономия, но според мен тя отиваше за 25А ток, който се използва за да се разлага водата. Тръгнах за Гърция натоварен и леко притеснен, защото никой не ми даде адекватен отговор на въпроса, какво се случва, като спускаш на скорост по наклон? Подава ли се водород, когато е на моторна спирачка? Преди Солун има близо 15 км спускане, очаквах, че като подам газ, ще има "бум", но нямаше такова нещо.
Като се прибрах им казах, че няма осезаема промяна в динамиката и разхода. Взеха го за центровки - ситемата не била настроена на максимална мощност. Върнаха го уж направнен, айде пак за Атина. От София до Кулата разход около 10л/100км натоварен. Спирам около Катерини да долея вода в системата, аз наливам отгоре, отдолу изтича. . Отговарят ми, че някакъв клапан се задръствал, и от налягането корпуса на резервоарчето за вода се пукал. Изключих я и, като се прибрах, айде пак на ремонт.
Тази седмица пак бях до Атина. Този път София - Кулата натоварен 8.8/100. В Атина пълня резвоара буквално до капачката от туби и обратно към Костинброд. Ако не зареждам никъде по пътя, се прибирам на резерва, след Дупница светва лампата. Този път резервоара беше на 1/4 като се прибрах, но разход на вода 0,5л на 1600 км, а не 500. Сега пак е на центровки. Като динамика, пак нищо не мога да кажа, защото има проблем може би с ЕГР-клапана, като натиснеш здраво, набира до едно положение и от там само бръмчи, ако е нагорнище намалява скороста, ако е надолнище ускорява още малко и започва да прекъсва и придърпва. Като се върне от ремонт ще пиша още отзиви и ще кача и снимки.
И на мен ми казаха, че при дизела се постига по-голяма икономия от бензина. Попитах ги, защо е така, при положение, че при бензина горивната смес се възпламенява от искра и може да се подаде повече водород, но пак никакъв отоговор.
Като се прибрах им казах, че няма осезаема промяна в динамиката и разхода. Взеха го за центровки - ситемата не била настроена на максимална мощност. Върнаха го уж направнен, айде пак за Атина. От София до Кулата разход около 10л/100км натоварен. Спирам около Катерини да долея вода в системата, аз наливам отгоре, отдолу изтича. . Отговарят ми, че някакъв клапан се задръствал, и от налягането корпуса на резервоарчето за вода се пукал. Изключих я и, като се прибрах, айде пак на ремонт.
Тази седмица пак бях до Атина. Този път София - Кулата натоварен 8.8/100. В Атина пълня резвоара буквално до капачката от туби и обратно към Костинброд. Ако не зареждам никъде по пътя, се прибирам на резерва, след Дупница светва лампата. Този път резервоара беше на 1/4 като се прибрах, но разход на вода 0,5л на 1600 км, а не 500. Сега пак е на центровки. Като динамика, пак нищо не мога да кажа, защото има проблем може би с ЕГР-клапана, като натиснеш здраво, набира до едно положение и от там само бръмчи, ако е нагорнище намалява скороста, ако е надолнище ускорява още малко и започва да прекъсва и придърпва. Като се върне от ремонт ще пиша още отзиви и ще кача и снимки.
И на мен ми казаха, че при дизела се постига по-голяма икономия от бензина. Попитах ги, защо е така, при положение, че при бензина горивната смес се възпламенява от искра и може да се подаде повече водород, но пак никакъв отоговор.