Автомобилизмът, манталитета и културата по света

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#1 Непрочетено мнение от ogi » 29 апр 2008 23:20

Изображение
Ще се опитам да ви представя мои лични впечатления и снимки от странстванията ми по света, свързано доколкото може с автомобилният свят, разбира се съвсем с по 2 думи (което далеч не обобщава това, което съм видял, преживял):

Румъния: 30% Дачия, всякакви модели от най-старите, до най-новите, Рено (модели, след като купиха завода на Дачия)

Сърбия: Юго разбира се, също всякакви модификации, които не съм виждал, провинцията им е много бедна и пътищата са ужасно зле там. Виждал съм всякакви моторни средства за придвижване, предимно самоделки - някакво шаси с двигател, често ми се е случвало да изтръпвам когато нощта ме е захващала по такива забити пътища, срещайки подобно МПС без грам светлина. Пътят до Белград е много интересен - минава се през серия тунели, сечени в скала - толкова тесни, че 2 тира се разминават с изчакване и на пръст един от друг.
Изображение Изображение Изображение

Македония: същата работа, но още по-зле.

Турция - там са модерни, карат нови коли. Имам една незабравима сцена - чакайки и скучаейки на летището там гледах един бус Мерцедес (стандартна база и височина) паркирал на улицата до сградата, съвсем плътно до бордюра. От някъде изскочи паяк 10 мин след паркирането и ми разби всички представи - че не можел да вдига тежки и обемни МПС, че не можел да вдига автомобили плътно до бордюр - вярно и двете условия го позабавиха, но не бе проблем да вдигне почти еквивалентната маса и обем върху себе си - първо захвана със синджирите и скобите страничните свободни гуми и с груба сила премести буса настрани от бордюра (!) после мнооого лекичко, маневрирайки на сантиметри с кранът, го натовари. Задните колела на буса бяха на ръба на платформата, а предницата бе на една боя от кабината.

Албания: след като се върнах от там в БГ ми се стори подредено... Автопарк - 60% Мерцедеси! Верно 115-ки, 123-ки, 124-ки, "Пури", и други олдтаймери, но...Мерцедеси! Пътят до столицата бе уникален - явно поради липса на бюджет за пътно строителство пътят от Македония бе широк, колкото за 2 коли, липсваха виадукти, мостове, тунели, но за сметка на това се минава през планинска част; пътят тръгва директно нагоре по стръмният наклон, накъдрен обилно със завоим чийто радиус не позволява да бъдат преодоляни от МПС с дължина повече от 4-5 метра! Ако сте със слаб стомах - не е за вас. В Тирана движението е някаква пародия, имаше един майтап, че там предимството било на по-нахалният и с по-силна бибитка, то се оказа, че е точно така... Докато ме возиха и ахааа да се блъснем и не можем! Всяка маневра ми изглеждаше като ПТП. Най-големият смях бе като видях един регулировчик, който по-скоро играеше някакъв странен балет, ръкомахайки безсмислено с палката и пазейки се от колите по средата на кръстовището, за които все едно той не съществуваше.

Така е на балканите, след това нещата стават мнооого други.
ЕВРОПА!

Париж: нови и нови коли. Там се убедих, че ако някой си мисли, че на запад не могат да карат и си галят педала на газта е заблуден - точно във Франция се убедих, че на нашите мили колици "нов внос" им се взема яко душицата, преди да ги изхвърлят на югоизток. Между другото такси от летището (Шарл де Гол) до Айфеловата кула е около 60 Евро! Опашките да се качиш на тенекето бяха към 3-4 часа... Изображение
ПС - не яжте хот-дог с горчица там! ...аз ям люто но това ми излезе през носа!!!

Германия: що е родно, най е годно (бил съм само във Франкфурт и за малко)
Изображение

Мадрид: ...я па тея, колко били модерни! Лъскави колици, европейски стадарт (неочаквано за мен), чистота модерен градски транспорт. Сеати, френски колици доста... Английският не е на почит. ...за това умрях от глад.

Виена: Леле! Красота, градинки и пак красота!
Изображение Изображение Изображение Изображение
...и много подредено и чисто! Трамваите са извън пътя (а не по средата) и са напълно безшумни.Изображение Замъци, зеленина, алеи, рай! О, Белведере...
Изображение Изображение
Бих определил градът като столица на културата. ...а, да - снимах се с Моцарт (на статуя). За един ден обиколих центъра и виенският парк (30-на км пеша и метро).

Лондон: като ходих там за пръв път, от летището се качвам на такси (класическо, като всички други). Първо исках да седна "да карам" отдясно (без да искам), после реших да седна да се возя отляво, а то се оказа багажното (?!) и в крайна сметка се оказа, че пътниците са разположени на 2 седалки отзад, една срещу друга и се влиза само през задните наопаки отварящи се врати...абе въобще оставих в пълно недоумения таксиметровият шофьор...а като взе първият завой наляво и директно в "насрещното" просто колабирах! Н-о-в-и коли! Рядко се забелязва някой Vauxhall Vectra, или нещо толкова просто, но за сметка на това имаше доволно поршета, лотуси и др. Изображение Изображение мънички бегачки. Тесни улици, но никога задръстване. ИзображениеМоже би отчасти се дължи на това, че градът е разделен на зони и за всяка по централна трябва да си плащаш...Изображение

Южна Америка
.

Латиносите са странно племе - мързеливи, но словоохотливи. Английският език е кът, не почитат и г-н Долар. Всяка от държавиците им си има собствена валута, с приблизително еднаква тежест спрямо световната валута. Карат се доста корейски автомобили.

Панама
- личи американското влияние (все пак важният канал е там). ИзображениеКлиматът е убийствен - като излезеш от хотела Изображениеброиш до 3 и си мокър от глава до пети от пот. Влага много! Коли без климатик са рядкост. Много интересни автобуси имат - американски стари пранги - целите ошарени и с хромирани вертикални ауспуси отзад.Изображение ИзображениеПовечето от колите са с всички черни стъкла, дори и предното. Панамският канал, разбира се...Изображение Изображение Изображение

Колумбия - там не съм скитосвал много :) Богота все пак не е толкова нечовешки град, дори не знам с какво реално е по-малко опасен от София, всичко за което са ми говорили си го имаме и тук. Град като град, стига да не си разглезен американец... Ако си пушач ще ти е кофти въздуха - 2000+ м надморска височина. Там не си купувайте мобилен телефон - ще се видите в чудо - снимки в анфас и профил, разпит, снимки на паспорта, пръстови отпечатъци и др. процедури в рамките на час! ...според мен явно често се "думкат" с телефони.
Корейски коли, много странни малки автобусчета с аеродинамична форма...За съжаление тук имам само снимки на хубави жени (само това съм снимал по служебното мероприятие, иначе имам от целият свят) Айде ето ви малко колумбийки: Изображение Изображение Изображение
Иначе мога да отворя същата тема само за жените по света, по мои снимки :)

Венецуела - за 3$ пълен резервоар! Карат си стари американски old-fashioned коли, за които разходът на гориво е последна болка. Изображение ИзображениеВътрешните полети са със много неподдържани самолети и летища. Не случайно всяка година в Южна Америка стават много брутални самолети катастрофи. Мога да се закълна, че самолетът с който пътувах от Каракас до Пуерто Ордаз бе с китосвано крило...

Аржентина - Буенос Айрес. ИзображениеАбе това била фалирала държава, ама столицата им си я бива. Доста уреден град за тамошна държава. Имаше булеварди на които преброих 14 платна в едната посока само! Карат си доста френски автомобили, както и всички европейски модели опел, само че с марката шевролет, както и някакви странни модели на VW.Изображение Изображение Изображение Изображение
Ей тов им е манията сякаш - да си гледат на ръце, пръсти, карти и каквото и да било...Изображение ..а ето какво се случва с растението фикус при диви условия... да, това е фикус с размери на малък блок Изображение


Куба - :) Ей това си беше приключение! Автопаркът ме изуми - 30-40 годишни возила. Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение ИзображениеРуски коли и камиони (?!)Изображение Изображение . Бедност! Комунизъм. Райски 5-звездни хотели и туземски нищета... Видях лично телената ограда на плажовете, за която бях чувал (против имигрантските набези).Изображение

Азия
Нямам много поглед там - само веднъж ходих до Камбоджа. Минах през Куала Лумпур (Малайзия) - най-хубавото летище, на което съм бил! Красота, подреденост, чистота ...и дори имаше пушалня в единият терминал!

Камбоджа - след Албания, това е единствената друга страна, пред която нашата изглежда като цивилизация. Автопаркът е 90% мотопеди.ИзображениеМотопеди с кош, без кош, с 5-ма на него, с кори яйца от предният калобран до задния с връх (на практика гледаш някакви товари на колела).Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Движението е уникално - като гледаш отстрани една улица изглежда като облак мухи от мотопедисти, които се разреждат и сгъстяват по пътя и кръстовищата. Там ми дадоха единият ден да се придвижвам с един S-class (с какъв ли акъл тръгнах) и трябва да ви кажа, че ми беше бая зор с този "камион" когато от всичките ми страни бяха залепнали мотопеди, а минаването по кръстовищата бе като в Албания...още повече че трябваше да следвам един мотор!

РусияИзображениеМосква: както разбрах - най-скъпият град на света (вече), ами да... така си беше. Огромна площ, много голям град. Ладички и 8 метрови лимузини, може да се види всичко - от-до. Изображение Изображение Хора всякакви. Интересно бе, че там нямат унифициран таксиметров транспорт, а просто можеш да застанеш на някоя улица и да си махаш - спират редови шофьори и се пазариш с тях - ако си им на път им плащаш еди каква си сума (в зависимост от колата, която кара) - всички са доволни. Всичко там е ужасно много скъпо ...само без 3 неща водка, цигари и бензин.Изображение

Америка
Няма 2 думи - там се чувстваш, че си стъпал на Марс (някакъв друг свят), или Марсианци са кацнали на земята... Всичко е различно. Всичко! Вече описах някои дребни детайли в друга тема (http://daewoo-chevrolet.host-bg.info/fo ... .php?t=117). Само не мога да ги разбера с тези техни мили, ярдове, галони, паунди, инчове и т.н. - всичко им е отвъд нашите разбирания. Разхайтена нация, затворена в себе си! Както каза един колега - защо им е на американците да ходят другаде, като си имат всичко при тях?Изображение Има една дума само, която може да обобщи съществото им - мегаломани! Всичко най-голямо е в Америка. Изображение
Да говоря ли за колите им...? Първите 2 дни в Калифорния си разтегнах вратните жили да следя с поглед неземните МПС. Джипове с размери на стандартен панелен хол, класически модели на американската индустрия; от всяка втора кола се създава земетресение от басовите звуци, тенекиените джанти са явление за ознаменуване, боботенето на ДВГ създава неописуема тръпка в слуха на човек, който се впечатлява на 2-литров мотор... голямо, мощно, пищно - мотото там. Изображение
Изображение Изображение Изображение Хайде, събудете се и си елате тук сега (да ме питате мен лесно ли ми е) :)

Поздрави: Изображение[Изображение
Изображение
Последна промяна от ogi на 28 май 2008 22:43, променено общо 4 пъти.
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Brutesun
Минаващ
Минаващ
Мнения: 47
Регистриран: 06 окт 2007 21:11
МПС: NUBIRA I 1.6 SX 16V
От: Белокопитово

#2 Непрочетено мнение от Brutesun » 30 апр 2008 00:20

Несъмнено интересна информация - поне за мен де - винаги е хубаво когато някой споделя такива неща. Между другото, кога ще пуснеш и пост-а за жените? :)
NUBIRA I 1.6 SX 16V

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

#3 Непрочетено мнение от авео » 30 апр 2008 00:38

Искренно ти завиждам за това,което си обиколил и видял.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
JIJOMAMA
Напреднал
Напреднал
Мнения: 351
Регистриран: 06 авг 2007 14:28
МПС: Lacetti 1.6
От: Бургас
Контакти:

#4 Непрочетено мнение от JIJOMAMA » 30 апр 2008 01:01

Brutesun написа:Несъмнено интересна информация - поне за мен де - винаги е хубаво когато някой споделя такива неща. Между другото, кога ще пуснеш и пост-а за жените? :)
ДАДДАДАДА и аз :shock: ммм да май още утре ще си поискам командировки в чужбуна.... и веднага по4ват с раз4ети.... и поръчвам билети.......

П.С> за Африка нищо не казваш........ :D
Leganza 2.0 136hp

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#5 Непрочетено мнение от Izparitel » 28 ное 2008 21:23

А сега малко за Bulgaria.
Tам на полицате нарушители не им прощават и ако направят нарушение им вдигат дори служебните коли с "паяк". Патрулиращите полицаи се борят с нередности, стълбове и проститутки.
Изобретателните булгари са успели да заменят аварирал двигател на камион Ифа с ... крава, като дори е увеличен с едно броя на нестата за сядане, а конската каруца се заменя с Трабант поради очевидната прилика между двете превозни средства. За да е по-безопасно за картонените коли, /които са обект на всеобщо уважение/ същите се придвижват из града с индивидуални автовози "Волга".
В страната активно се внасят много превозни средства от Западна Европа, между които и последния модел зелена магарешка каруца на концерна Фолксваген. Българите, редовно водят конете си на автомивка, диагностика и технически прегледи в сервизните бази на Опел, а като резултат от последното се очаква конете също да започнат да ръждясват.
Тези собственици на Москвич, които искат да са сигурни, че ще се приберат у дома винаги водят вързан за задната броня по един кон за в случай, че двигателя аварира отново.
В страната липсва всякаква форма на дискриминация израз на което е гарантираното от закона право на магаретата да си наемат такси. В страната е въведен и почина - всеки дърт циганин да ползва активно персонален компютър, а гражданите, които искат да усетят свежестта на зеленината могат да си полегнат направо в някоя кашпа с цветя.
В страната жените са на особено уважение и никой мъж не смее да им отнеме удоволствието да поносят някой и друг наръч съчки до селото.
И накрая - интересно е, че повечето българи са хванали много як тен, който странно избелява след всяко къпане, но после сам си се възстановява за 3-4 седмици, колкото съвпада с времето до следващото къпане.
Горното се потвърждава от представените доказателства:
:rofl: :rofl: :rofl:

newcomer
Активен
Активен
Мнения: 591
Регистриран: 20 ное 2008 18:22
МПС: Nexia
От: София

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#6 Непрочетено мнение от newcomer » 28 ное 2008 22:48

Хубава тема си направил, йogi :)

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re:

#7 Непрочетено мнение от ogi » 28 ное 2008 22:49

JIJOMAMA написа:
Brutesun написа:Несъмнено интересна информация - поне за мен де - винаги е хубаво когато някой споделя такива неща. Между другото, кога ще пуснеш и пост-а за жените? :)
ДАДДАДАДА и аз :shock: ммм да май още утре ще си поискам командировки в чужбуна.... и веднага по4ват с раз4ети.... и поръчвам билети.......

П.С> за Африка нищо не казваш........ :D
Вече мога да кажа и малко за Африка, по-точно минах през ЮАР само, а по-конкретно 2000км на изток, след Мадагаскар - о. Мавриций. Там бях 3 седмици и писах тема с общ характер http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... f=2&t=1518
Що се отнася до автомобилизма там (предполагам е същият в ЮАР):
О, не! - отново обратно движение! Не знам дали защото са били колония на Англия (те на кого ли не са били колония, но явно на Франция най-дълго защото езикът им "Маврициански" е чист френски с африкански акцент). Автопаркът им е 90% японски автомобили. Тойота и Нисан господстват (2/3 от колите). Изображение Всички коли са малолитражки, но със стандартно големи купета. Тук-таме се мяркаха и Ланосчета, но седани - само това от Деу (и в Южна Америка е така - явно това е масовия модел). Скоростомерите са до 180км/ч - 90 е по средата, отдавна не бях виждал подобно явление. Изображение Явно така са преценили с доставките на коли за остров, който можеш да преминеш от край до край за час и половина с 90км/ч. Всъщност там на магистралата карат с толкова, най-много 100. Пътищата им са все покрай селца и курорти и няма за къде да бързаш. ИзображениеИзображениеПо тесните пътища покрай океана Изображение, или между тръстиковото поле с 50км/ч е добре. Асфалтът е гладко положен и има отразителни елементи (каквито има навсякъде по света, освен БГ), но следва резките извивки на ландшафта и понякога е много странно като се возиш как колата се издига, или пропада рязко, все едно си в самолет. Изображение Хората карат спокойно и бавно. За сметка на това изобилства от местен тунинг, за който единствената аналогия е т.нар. тук "селски тунинг" - сините светодидчета на пръскалките, "пейките" на задният капак, надписите в основата на предните врати, "илиянски" задни гърнета и накрайници - всичко това се наблюдава често, рядко има истински луксозни, или спортни коли.Изображение Полиция почти не се мярка. Все пак говорим за страна 1 млн и само туристи.
Що се отнася до ДВГ, там по-скоро се загледах по моторите на лодките. ИзображениеНай-често се срещаше Сузуки Изображение и конските сили ги пишеше на корпуса на ДВГ. Според конете варираше донякъде и цената за екскурзиите, съществената част бе до какви ексцентрични кътчета и острови ще те закара лодката. Изображение Ние се сближихме с един такъв морски таксиджия :D и го ползвахме 2 уикенда. Лодката му бе от мощните с мотор 140 коня и като ги навиеше всичките беше много яко - във водата вдига сигурно 50км/ч, което позволяваше това упражнение Изображение, но усещането е невероятно, особено като излезе от кораловата зона и влезе в океанската част - лодката подскачаше по вълните, а ние вътре се държахме все едно се обуздава кон. Видях, че има лодки и с по 2 мотора и стигаха до 200к.с. (на всичките им пише мощността на корпуса). Разбира се масовите лодки за рибарите бяха 3-5 к.с.
...абе ако си там, кой ти гледа всички тези неща...ама реших да напиша нещо тематично :)
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#8 Непрочетено мнение от ogi » 14 авг 2010 21:53

Един ден.
Африка, Екваториална Гвинея.
/Петък, 13-ти/

Карат ме от казиното към луксозната вила в ранният следобед на петък 13-ти... Обмислям колко бързо и лесно съм приключил работата си в първият обект в гр. Малабо /островната част на Екваториална Гвинея/. Четвърти ден не спира да вали, понеже тук през зимата е така - 100% влажност и около 25 градуса, които се чувстват като 30-на поне, заради лепкавия въздух, слава богу, че не съм тук през лятото... Не съм суеверен и не очаквам някакво приключение на този ден. Влизам във вилата със сто и една ключалки и катинари на вратата, представляваща малка хасиенда, собственост на управителите на местният хазарт, ливанска фирма. Последните прекарват по 2 месеца смяна и после почиват 1 месец, защото не е лесно да се развива бизнес в Африка - трябват железни нерви и много хъс. Местното население е бедно, крадливо и необразовано - изключително трудно се работи с тях. След задълбочени разговори с ливанците /от фирмата-клиент/ изразих учудване как издържат така и тук, като дори няма къде да се излезе и какво да се види - те казаха, че са си построили свои свят в хасиендите и живеят в него, излизането от там е просто работа и чакат да им изтече двумесечният срок. Наистина къщите им са като крепости - отвън с всичките решетки и ключалки, а отвътре изоболства лукс - 2 големи спални за всеки човек, 2 отделни бани с около 100-на вида козметика и тоалетни принадлежности, бар с 50-на бутилки пиене от цял свят, кутии с автентични хавански пури, във всяка стая поне от 5 до 10 дистанционни за всички електронни джаджи, 4-5 сат. чинии за всички арабски телевизии, скъпо дървено и кожено оборудване, луксозни орнаменти, картини и т.н. детайли... Наистина няма нужда човек да излиза.

Хол от местна хасиенда
Изображение


За мое голямо съжаление получавам новината, че трябва да пътувам същата вечер за континенталната част на страната - гр. Бата. Това ще ми е втори опит, понеже вчерашният не се получи - оказа се, че пътуването с вътрешен полет между Малабо и Бата е нещо като пътуване с Чавдар от Гецово до Осенец /да ме прощават жителите на последните за примера/. На "терминала" цари блъсканица, задух, пълна бъркотия. Понеже местният език е някакъв изкривен испански не разбирах нито дума и аз и колегата ми от Ливан разчитахме постоянно на един местен човек от персонала на фирмата-клиент, който говореше и техният език и английски. Английският му всъщност е напълно неразбираем и само колегата-ливанец схващаше за какво става дума от дългият си опит в комуникацията с местните.

"Терминалът" Вдясно се вижда малък бизнес.
Изображение

"Терминалът" Тук се вижда ВИП-персона на съответното бюро - бизнес клас.
Изображение


При вчерашният опит за пътуване се оказа, че багажът не може да пътува с нас, от коет изпаднах в малък ужас - не стига, че за 2 дни 2 пъти си събирам багаж за 2 седмици, ами и сега имаше вероятност да закъснее и дойде след мен в период от 1 ден до безкрайност... Все пак минахме през "терминала", където нямаше нито паспортен контрол, нито метални детектори, а просто се помъкваш с масата към летището и един нещастен ATR-72. Седяхме до въпросният самолет около час и половина и станахме свидетели на разни скандали, хора, които се отказват, от време на време се показваше някой от екипажа на самолета и нещо се разправяше с остатъка от хора навън, които не допускаха (сред които бяхме и ние с колегата), явно местата бяха свършили и нещата ставаха с разни обяснения, уреждания и най-вероятно корупция (там всичко е корупция и ако се усмихнеш на някой ще ти поиска пари за нещо). Докато наблюдавахме панаира ставаше все по-ясно, че дъждът само ще става по-силен, а ние по-мокри и безсамолетни. Опитах се да снимам с телефона, но забелязах, че белите се забелязват много лесно, дори и в здрача, защото едно момченце с жълта жилетка дойде веднага и след като се осведоми, че не говоря испански и африкански, ме уведоми, че щял да ме глоби $50'000 :) Едно е сигурно - проблеми можеше да ми създаде, имам доста горчив опит в латиностраните с малки тъмни момченца, които съм пренебрегвал... Чакайки все още, забелязах че цялата опашна част на фюзелажа на самолета - от последната врата, до опашката бяха издрани, разкривени и лошо ремонтирани - явно е имало опити за нескопосан ъгъл на излитане с удар на опашката в пистата...
Днес шансовете бяха по-големим - багажът ни ще пътува, което ни дава почти пълна гаранция, че и ние ще пътуваме с него... Самолетът закъсня с час, а моето чакане в чакалнята на "терминала" се удължи с втори час, като още в края на първия броях минутите и последните останали молекули кислород в претъпканото помещение с потни африканци :)

Чакалня.
Изображение

Най-накрая самолетът пристигна и някой отвори отвън вратата на помещението, при което картинката, която се разкри, потопи завинаги зловещите ми спомени от софийски Икарус на спирка в 9 сутринта. Колкото и да ми бе неприятно се включих в общественото начинание, придавайки ново, инверсно значение на израза "черна овца", защото бях един от двамата бели в масата. ...чисто и просто се притеснявах, че няма номер на седалка в "билета". Последва нещо друго изумително - този път имаше и автобус срещу изхода и ни насочиха към него. Изумителното обаче не беше, че имаше автобус, или че в него се събраха около 70 човека, при около място за 30-40, или че трябва да си избереш поза и коя ръка ще ти е долу, коя горе преди да е влязъл последния човек, а това, че автобусът тръгна, направи завой и спря след не повече от 60 метра - т.е. разстоянието от изхода до автобуса бе почти колкото от автобуса до самолета. Успях да се добера до някаква седалка в самолета и надявайки се пилотът да не практикува всеки ден действието, с което се е получил ефектът на опашката на самолета, зачаках да тръгнем най-накрая... Перките се завъртяха, рулирахме до пистата и при максималната тяга на двигателите се получи такъв невероятен резонанс и звуково налягане в корпуса, че си помислих, че някой някакси си е отворил прозорец. Полетът бе около час, като имало и конкурентна фирма с един стар реактивен самолет, който съкращавал полета с 10-15 мин. На летището в Бата за щастие нямаше автобуси и спокойно преодоляхме дистанцията от 100-на метра, когато се натъкнах на първата проверка за това пътуване - трябваше всички дружно да си оставим багажа на земята и да позволим на Шаро да мине покрай тях. В това няма нищо учудващо и странно, с изключение на факта, че се случва след полета, а не преди... Също след полета, на влизане, без да съм напускал страната имаше паспортна проверка с пръстови отпечатъци и снимка от уеб-камера, което на фона на всичко останало изглеждаше като кандидатсване за виза за луната. Човекът който ни посрещаше там беше застанал до кабинката на полицаят в цивилни дрехи и като дойде моят ред суфлираше зад гърба му, отговаряйки вместо мен на всеки от задължителните въпроси - колко мило, защото иначе нямаше да разбера и дума от въпросите на този човек на испански, на африкански и на всеки друг език, който бе решил да ме пита. Лошото е, че всички проблеми тук завършват по 1 възможен начин - плащаш много пари на някой, или още по-лошият вариант - плащаш много пари на няколко. Рекетът е навсякъде и спасение няма - дори и врелите и кипели от няколко години присъствие там колеги-клиенти трябваше да платят под масата, за да мине куфарът ми с много съмнителни тениски, обувки, гащи, още по-съмнителното ползвано бельо и дрехи, пък да не говорим за тоалетните принадлежности и самобръсначката, с която мога да изколя поне 2 села, преди да се изтъпи. Това между впрочем ми е любимото - тъмни субекти да ми се разхождат из багажа с нескрит личен интерес...

Най-накрая в кола, в която нямам чувството, че гумите искат да влязат в купето, седалките да не пречат на скоростния лост, да не се забелязва усилие на водача да удържа волана в права посока ...и с климатик, също така спокоен, че имало асфалт, защото отгоре видях само черни (по-скоро червени пътища) сред джунглата - пътувам към поредната хасиенда в Бата, още по-далече от цивилизацията...

Местно казино.
Изображение

14.08.2010
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#9 Непрочетено мнение от slowtraveler » 14 авг 2010 22:19

Оги, не се отварят снимките, а и датата сигурно е 14.08, а не 14.07 :D
Иначе стискаме палци да се оттървеш бързо от 'цивилизацията' :D
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#10 Непрочетено мнение от The Stig » 15 авг 2010 13:46

До сега не бях преглеждал темата... Наистина много интересни и предполагам незабравими ''приключения'' . Благодяра Ogi, за направения труд и пресъздадената атмосфера по тези екзотични части на света.

Иначе наистина не ми се иска да разбирам какво е да съм ''толкова близък'' с едно стадо потни африканци. :-))

П.С. Кокошките за украса на казиното ли служат. :lol:
Изображение

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#11 Непрочетено мнение от ogi » 15 авг 2010 20:34

Екзотиката е пълна - прибой на океан, кокошчици от съседната къща, само да го нямаше и тоя петел, дето сутрин кукурига преди първи петли.... Аз сега живея отгоре над "казиното" от последната снимка :)
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#12 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 17 авг 2010 05:42

Темата е супер, благодаря за инфото и снимките най-вече. Много малко бих могъл да добавя и то е най-вече откъм подробности. Виена наистина е един от най-красивите градове, които съм посещавал, но за мен номер едно си остава Ротердам.

Изображение

Холандия е страна на контрастите и трябва да излезете в провинцията, за да видите гледки както долните:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Там колите не са толкова опасни, колкото милионите велосипедисти.
За Франция бих казал, че не само колите, но и безбройното количество скутери се експлоатират много яко. Светне ли зелено, всички потеглят на максимални обороти и понякога ми беше трудно да разбера логиката на движение. Може би тя е понятна само на лодкарите във Венеция ...
За Куба искам да допълня, че там на гражданите е забранено да притежават автомобили произведени след 1960г. Да, няма грешка. Ограничението е само производство до революцията. Всичко по-ново е държавна собственост. Аз бях в туристически район (затворен за местни) и полицията беше с Лада 2105. Видях няколко ЗИЛ-а и Лади, но имаше Дачия Логан за цвят и много китайски Geely.

Нямам идея как е в Латинска Америка, но тук за латиносите е задължително колата (независимо каква марка) да е по-висока от собственика си.

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5794
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: Автомобилизмът, манталитета и културата по света

#13 Непрочетено мнение от dsuzunov » 09 сеп 2010 14:00

А ето как в Русия са решили един много сериозен у нас проблем с безопасността на движението:
IMG_0143.jpg

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”