Нов или стар автомобил

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Нов или стар автомобил

#16 Непрочетено мнение от Izparitel » 31 окт 2010 17:43

Зависи от изходната позиция!
Ако си с ограничен бюджет купуването на ново возило си е авантюра. След закупуването идват лизинговите вноски, разходи по застраховки и често не остават пари за друго, да не говорим за зареждане с гориво. Известни са ми подобни случаи в които колите прашасват пред блока, а собственикът търси пари за следващата вноска.
Обратното, ако човек има достатъчно средства за мен е логично да се възползва от комфорта на новия автомобил, съчетано с доста по-малката му нужда от поддръжка и по-малката вероятност да те остави някъде на пътя. Не виждам защо човек в такъв случай да се набива на неизвестността и всички останали проблеми с автомобил 2-ра ръка.
Виж, да му мислят тези дето са по средата между 2-та случая и хем сърби, хем боли.

ivok
Нов
Нов
Мнения: 65
Регистриран: 19 юли 2010 12:28
МПС: CRUZE LS 1.8
От: Пловдив
Име: Иво

Re: Нов или стар автомобил

#17 Непрочетено мнение от ivok » 31 окт 2010 19:33

Здравейте колеги,

Да се включа в темата с моят лаф. На жена и на кола Ивок е винаги първи.

Приятна вечер.

Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2325
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

Re: Нов или стар автомобил

#18 Непрочетено мнение от Vesko1 » 31 окт 2010 19:42

slowtraveler написа: Веско, не съм съгласен с черните краски, с които оцвети всичко ново...

А колегата въртя Зафирата последно около 170х.км с електрохидравличната рейка без почти никакъв проблем (само смяна на амортисьори). Вярно - от време на време капваше по 50-100гр масълце на рейката, но това си бе в рамките на нормалното.
Начи моите наблюдения не са само от на моя приятел зефирата.Пича си купи колата чисто нова в 2008...навъртя 150к за година и полвина....и...почнаха проблемите.Първо му се прецака лагера на третичния вал на скоростната кутия(5-6-та предавка).Нема ти разправям какъв филм беше да се намери тоя лагер...чак от Германия го чакахме 1,5 месеца (само 50 евро,ремонта и той легна към 500лв труд...масла...щуротии)...Таман се зарадва момчето ,че сичко е ОК...опааа ново 20-ХИДРАВЛИКАТА ОТКАЗА...айде 1000лв нова рейка.Но той не се предава..вика ще си я карам...и оп..нов проблем...филтъра за твърдите частици...се прецакал..Таман оправи него...айде...турбото замина.Хеле намерихме за 1000лв едно турбо втора ръка в една морга в Пловдив.И тва е кола на 2 години и то ...опел..ами ако беше баварец?.Пропищя момчето...вика ква беля си фанах не е работа.Ама айде ...може той да е карък.
Обаче имам и един френд-майстор...доста често се отбивам при него,та виждам при него кви нови коли идват с кви яки проблеми.Не може съединител на каптива...да се прецаква на 30к...и в представителния сервиз му казали на пича ,че не се покрива от гаранцията...консуматив бил.А цената на съединитела е 4 бона-комплект.Добре ,че в Турция има всичко...поръчва се от Истамбул...и идва на половината цена ...директно в сервиза му.Спирачни дискове да се кривят на по 20к...представяте ли си какво качество пада.
Та мисълта ми беше....че ако караш една кола до около 150к....няма проблем...но мине ли тия километри..НАПРАВО Я МАХАЙ.Новите коли-както се изразява моя майстор са-ЕДНОДНЕВКИ.
;)

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Нов или стар автомобил

#19 Непрочетено мнение от slowtraveler » 31 окт 2010 19:48

Vesko1 написа: Та мисълта ми беше....че ако караш една кола до около 150к....няма проблем...но мине ли тия километри..НАПРАВО Я МАХАЙ.Новите коли-както се изразява моя майстор са-ЕДНОДНЕВКИ.
;)
Пак стигна до моя извод - сигурен си в автомобил до 100-150х.км...
От там нататък започват да излизат всякакви износвания и т.н...
Тоест - със стария автомобил вечно си във филми, докато с новия - имаш безпроблемни 100-150х.км ...
При моето каране това са 5-6г... На колко години и километри немците си продават автомобилите?
Май нещата съвпадат (coolbeer)

П.С. защо колегата ти не се е възползвал от гаранцията, щом автомобила е бил под 2г?!
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
Vesko1
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 2325
Регистриран: 28 авг 2007 22:42
МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
От: Кърджали
Контакти:

Re: Нов или стар автомобил

#20 Непрочетено мнение от Vesko1 » 31 окт 2010 19:51

slowtraveler написа:
Vesko1 написа: Та мисълта ми беше....че ако караш една кола до около 150к....няма проблем...но мине ли тия километри..НАПРАВО Я МАХАЙ.Новите коли-както се изразява моя майстор са-ЕДНОДНЕВКИ.
;)
Пак стигна до моя извод - сигурен си в автомобил до 100-150х.км...
От там нататък започват да излизат всякакви износвания и т.н...
Тоест - със стария автомобил вечно си във филми, докато с новия - имаш безпроблемни 100-150х.км ...
При моето каране това са 5-6г... На колко години и километри немците си продават автомобилите?
Май нещата съвпадат (coolbeer)
Само че не забравяй ,че 90% от потребителите на тоя форум нямат възможност да си купят нова кола....а и нямат доходи след това да я поддържат.Ако ще си купувам кола дето ще ме кара 100к безпроблемно...и после ще я хвърля на боклука...струва ли си инвестицията.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Нов или стар автомобил

#21 Непрочетено мнение от slowtraveler » 31 окт 2010 20:02

Според мен въпроса не е само във възможността...
Ако въртиш 3-5х.км на година, явно работата ти не зависи от автомобила. И спокойно можеш да вземеш автомобил втора ръка, който ще те изкара безпроблемно до пенсионирането ти :D
Или ще ръждяса преди да се е появил технически проблем.
Но ако колата ти е средство за препитание, след 150х.км колата не се хвърля на боклука, а се продава, като сумата може да се използва за първоначално плащане на следващия автомобил...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

ivok
Нов
Нов
Мнения: 65
Регистриран: 19 юли 2010 12:28
МПС: CRUZE LS 1.8
От: Пловдив
Име: Иво

Re: Нов или стар автомобил

#22 Непрочетено мнение от ivok » 31 окт 2010 21:25

Vesko1 написа:
slowtraveler написа:
Vesko1 написа: Та мисълта ми беше....че ако караш една кола до около 150к....няма проблем...но мине ли тия километри..НАПРАВО Я МАХАЙ.Новите коли-както се изразява моя майстор са-ЕДНОДНЕВКИ.
;)
Пак стигна до моя извод - сигурен си в автомобил до 100-150х.км...
От там нататък започват да излизат всякакви износвания и т.н...
Тоест - със стария автомобил вечно си във филми, докато с новия - имаш безпроблемни 100-150х.км ...
При моето каране това са 5-6г... На колко години и километри немците си продават автомобилите?
Май нещата съвпадат (coolbeer)
Само че не забравяй ,че 90% от потребителите на тоя форум нямат възможност да си купят нова кола....а и нямат доходи след това да я поддържат.Ако ще си купувам кола дето ще ме кара 100к безпроблемно...и после ще я хвърля на боклука...струва ли си инвестицията.
Даже бих разширил диапазона 180 000 км. Предишната и все още моя стара кола, закупена от Миркат като нова е на 180 000 км. За този период извън редовните консумативи - свещи, масла, филтри, накладки, ремъци и т.н. съм заменил само една биалета и спирачно цилиндърче. Колата е на 10 години. Дори не съм замервал и налягането на фреона на климатика, след изтичането на 3 годишната и гаранция и последно замерване през 2003 година.
Мое мнение - няма значение - нова или стара кола, но има значение кой и пише историята. Някъде по нагоре Авео мисля, че каза - .... от покупката се пише досие. Е, искам аз да си го пиша, а не да ми го пишат джамбазите. Защото в България, колите нов внос са все карани от студентки, баби вдовици, които са ходили само на пазар, дядовци с инсулти или мъже научни работници.

ivok
Нов
Нов
Мнения: 65
Регистриран: 19 юли 2010 12:28
МПС: CRUZE LS 1.8
От: Пловдив
Име: Иво

Re: Нов или стар автомобил

#23 Непрочетено мнение от ivok » 31 окт 2010 21:28

Извинявам се, забравих - и смяна средно гърне.

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Нов или стар автомобил

#24 Непрочетено мнение от stinbg » 01 ное 2010 10:02

Наскоро станах собственик на първата си нова кола. До момента съм имал десетина стари от всякакви марки и категории. Та за новата кола - Шевролет Авео, 5 години гаранция или 150 000 км, да кажем и 13 000 лв. Преди да я закупя се обадих на приятел, който работи в Тойота за консултация, неговият отговор бе -"за тези пари ще ти продам 3 годишен ярис над 100 000 км и 0 гаранция, така че не разбрах защо изобщо ме питаш". Няма да разсъждавам върху това по-добри ли са тойотите - сигурно да, но ако са нови. Аз също бях привърженик до момента на старите автомобили, но не защото обичам мърлявите стари изпотрошени кошници с един куп дефекти и неработещи системи по тях, а защото това можех да си позволя.Няколко примера ще дам.
В началото на лятото реших да си взема кабриолет и понеже имах такъв с мек покрив и знам ужаса какъв е реших да е твърд този път. В нискобюджетния клас се спрях на пежо 206. Договаряме се за 6500 лв за 8 годишното пежо и се започва - екотакса, регистрация, застраховки, обслужване - тотал около 500 лв. Закръглих ги на 7 000 и понеже колата е стара и не ми отпада гаранцията като си монтирам газова уредба си казвам ще спестя в перспектива ( по мои сметки на 15/20 000 км някъде се избива, аз по толкова въртя на година ), та добавих още 1000 лв. С климатика се оказа че проблема не е с фреона, а с компютъра и от диагностика на диагностика ( не смятам загубените дни ) стигнах до 500 лв. Гумите естествено са отвратителни, както каза автоизмамника дето ми я продаде - перфектни са имат страшен граифер - прав щеше да е ако бяхме 2004, ама ние сме 2010 и от каучука не е останало нищо. Та нови гуми на 16 цола - къса ми се сърцето 600 лв са ниския клас. Джантите се оказаха не особено прави, но това някак си не ме учудва. Рейката май е за смяна както и половината окачване. Акумулатора също, накладки и дискове - е те нали са си консуматив. Лека полека нещата клонят към 10 000 и в крайна сметка имам 8 годишен автомобил с 8 годишни части по него - тук таме нови турски примерно. И сега като си правя равносметката с новото Авео дето всичко му е на 3-4 месеца и нищо не трябва да сменям си мисля, че всъщност няма нищо лошо в новите коли. Вярно е че цената им пада като излязат от магазина, но тя пада ако ги продадете. Ако не продавате цената си е при вас и си имате точно този нов автомобил с гаранцията с която са ви го продали.
Обобщение - новите коли са неизгодни ако ги купувате и продавате през 6 месеца до 1-2 години, ако си ги карате са си на точната цена на която сте си ги взели. Пожелавам на всички да имат възможност да си закупят нов автомобил за да разберат разликата и преценят сами за себе си кое е по-добро. Пак моя приятел от Тойота ми каза, че хората които веднъж са си закупили нов автомобил, повече не си купуват стар.
Life's a journey, not a destination

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Нов или стар автомобил

#25 Непрочетено мнение от lada2110 » 01 ное 2010 18:50

Много вярно и добре написано! ;)
Новата кола винаги си е нова. Ако човек кара по над да речем 15-20000км годишно винаги е оправдано, е зависи и от възможностите на човек има и скъпи има и по евтини, кой каквато може и му върши работа. Втора употреба кола е по добър избор за хора каращи по 10-тина хиляди годишно и то втора употреба кола тип на няколко години макс(до 6-7г. или под 150000км) на половин цена поне. Колите по моргите дето ги продават(10г+) не са за хора, камо ли за каране, искат неимоверни вложения и усилия за да стават пак за каране... Това дърво съм го ял вече, не е вкусно... :P
Аз лично на стара кола не бих се качил отново. :) Една нова кола винаги ще искара без особени проблеми 200000км+ в общия случай...

botzi
Редовен
Редовен
Мнения: 217
Регистриран: 07 ное 2008 18:53
МПС: espero 2.0
От: vraca-sofiq
Име: Борис

Re: Нов или стар автомобил

#26 Непрочетено мнение от botzi » 01 ное 2010 22:57

Недейте да забравяте и това,колко ''новата'' кола е кола,а не само за идеята.Пари да ми дават няма да си купя по-малка от по-нисък клас,с по-малко екстри,с пъти по-дървена возия кола само защото е нова.И не виждам какво толкова може да и стане на една кола на 2-3 години например,освен ако не е била помляна и/или подлагана на брутални извращения.Ако има някакъв момент,в който да се бръкне много човек пак ми се струва,че няма да е толкова назад,колкото от всичкото гаранционно и не знам какво обслужване.Щом като пишем историята на чисто новия двигател и все пак е чисто нов какво толкова ще му се случи?Щом всички сте сигурни за 200000км. мин. пробег за какво е тая гаранция,по-добре да се откаже и да не се харчат пари за глупости не мислите ли?

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Нов или стар автомобил

#27 Непрочетено мнение от lada2110 » 01 ное 2010 23:30

На който му стиска просто се отказва от гаранцията... това си е личен избор. ;)
А гаранцията е затова да има защита потребителя от евентуални производствени дефекти, неща срещу които няма гаранция никога. Гаранцията я дават толкова голяма колкото е преценил производителя за разумно за своята си стока, като размера на тая гаранция е калкулирана и в цената на колата(това си е разход за призводителя), затова скъпите коли са скъпи също(очакваните дефекти са включени в цената поне изчислени теоритично), имат по голяма гранция срещу дефекти но и евентуалните купувачи са с по големи претенции и очаквания за парите които дават.
Да не забравяме че старите коли имат най различни умори в материала следствие голямата експлоатация преди това, плюс някой скрити корозии по силовата конструкция които може и да се виждат, може и да не се виждат. От гледна точка не само на надежност но и сигурност старите коли не могът да гарантират безопасността както когато са били нови, също изискванията по времето им на производство са били обикновено по ниски.
А кола на 2-3г. обикновено си минава за "нова" но предлагането на такива коли определено не е голямо и цената не е драстично по ниска от на нова. Една кола обикновено има доста сериозно обслужване около 60к км и 100к км така че ако се прави във фирмения сервиз цената му + това дето си дал за колата на 2-3г. може да се доближи сериозно до покупката на същата нова. Обикновено вълните на продаване са около големите сервизни обслужвания, момента на изтичане на гаранцията, и накрая към 5,10,12,15+ годишна възраст, като последните са обикновено във сътояние на клинична смърт... Има малцина хора които продават колата си всяка година или на две просто защото искат нова за кеф, на малко километри също, но тия хора са много много малко.
За съжаление у нас се карат масово коли на 10г+. защото народа няма пари, и за капак на всичко се мъчи да стяга тия коли в доста случай с нискокачествени чаркове, кръгът е омагьосан... Трябва да има хора дето купуват нови че да има кой да продава на купувачите на стари, но въпроса е у нас да станем от продавачите... :)

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Нов или стар автомобил

#28 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 ное 2010 07:56

botzi, колите на по 2-3 г не са толкова много, и по-скоро са изключения от правилото за 6-10-15г автомобили на пазара.
И често гледайки обява на 2-3г кола си казваш 'абе не е ли по-добре да добавя още малко и да си взема нов автомобил с пълната гаранция'...
Относно гаранцията: случвали ми си следните случаи:
1. Основен ремонт на двигател (Тойота) на 40х.км заради производствен дефект.
2. Дефектация на внезапно гаснещ автомобил на 2 месеца (Зафира). Сменяха ЕКУ, дросел, датчици и т.н. и т.н. (ако не бе гаранционна нали знаете какви ядове щяхме да имаме със смяната на тези детайли). Накрая се оказа аларма, но това е друг въпрос
3. Смяна на изгоряло ЕКУ на Шкода Фабия на 30х.км
4. Смяна на блок за управление на стъклата, заради счупено шофьорско копче (навярно по вина на шофьора)
5. Смяна моторче пръскалки на чистачките на Тойота - саморазглоби се на 200км и водата изтече.
6. Няколко смени на акумулатори на автомобили, които не се ползваха активно
Това, което се сещам на съвсем пръв поглед.

Негаранционно:
1.Смяна диференциал - около 1300лв на същия авенсис
2. Чупене на разпределителен вал на Опел Астра Ф - 2 пъти. Единия вал струваше около 850лв, труда отделно
3. Късане на ремък и удряне на клапани заради пукнат защитен капак и блокирала обтяжна ролка - ремонта бе над 600лв
4. Смяна изгоряло ЕКУ на Шкода Фабия (втория път) - над 1400лв, но не помня колко точно.
5. Смяна вентилатор на радиатора на Авенсиса - съвсем тънкана ми стъпи - около 300лв с доставката (сервиза само за двигателчето искаше 420лв).
6. Основен ремонт на двигател на Опел Астра Ф - около 800лв (с нови втулки и т.н. - побългаряване).
7. Смяна стабилизатор и изправител на алтернатор на АстраG - около 450лв
8. Смяна на акумулатор - там знаете цените.

Голяма част от тези негаранционни ремонти заемаха доста време и автомобила доста време бе неизползваем.
При гаранционните всичко бе експедитивно (частите са в склада и колата е вкарана в графика). За справка - основния ремонт на
Авенсиса протече така (смяна на бутала, сегменти, щека за масло): в понеделник около 09:00 бях на Цариградско в ТМ-Ауто и оставих колата. От обяд заседнахме с приятели. Вторник на обяд се обадиха от сервиза, че всичко е ОК. Платих 2-3лв заради семеринг на колянов вал, който им се е сторил поизносен и са го сменили, защототака и така бяха отваряли двигателя. Взех автомобила и газ към Варна. До към В.Търново колата се поразработи, и после нямах никакви проблеми с двигателя :lol:
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: Нов или стар автомобил

#29 Непрочетено мнение от авео » 02 ное 2010 10:20

За Мазда-та нищо не пишеш. Явно,това е правилния избор,както и за Шевролета.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Нов или стар автомобил

#30 Непрочетено мнение от slowtraveler » 02 ное 2010 10:57

Ами маздата засега - периодична смяна на масло и филтри. Друго няма (да чукна на дърво).
след около 2х.км съм на 60х.км...
Кара се юнашката без излишна предпазливост.
Поддръжката много по-евтина от тази на Тойотата. За справка - филтър купе на Авенсис - 100лв. На маздата - въгленов (по-висок клас) - 50-60лв.
Освен това на маздата практически по-сериозен разход е на 100х.км и той е смяна на свещи... Друго няма.
Предполагам, че шевролетчето ще има по-голяма поддръжка (все пак има ремъци/ролки и смяна на свещи на 60х.км).
Като споменах шевролетчето - смяна на клапани малко след изтичане на гаранцията - около 1000лв (официален сервиз)...

Забелязал съм, че при достигане 150-180х.км дори и на добрите автомобили започват дребни, постоянни проблеми. И то не 'чупене' а необходимост от смяна на износени детайли - нещо нормално при експлоатацията.
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”