
Тук може да споделите впечатленията си и мненията от работата на АБС...
Личните ми впечатления са:
АБС е много полезна система.
Но АБС има настройка за конкретни условия. Производителя настройва чувствителността както смята за добре...
Гумите също оказват голямо влияние: калпавите гуми сработват АБС доста рано (защото гумата 'не държи' и започва да приплъзва).
Смятам, че 'твърдо' настроения АБС дава по-добро усещане за контрол.
Примери:
1. Опел Астра G хечбек (по-натоварена предница): 'твърд', късно сработващ АБС. Добро поведение и на сухо и на мокро
2. Тойота Авенсис (от първите): много рано сработващ АБС. АБС сработва дори и при неравности - само от разклащането на колата (колата има и BD - прехвърляне спирачен ефект между мостовете в зависимост от това кой мост започва да приплъзва). Усещането е, че колата почва да се пързаля, дори и да е сухо. Винаги съм бил предпазлив с този автомобил - нямаш сигурност при спиране. Преди 2 дни правих тест-драйв на новия авенсис - усещането е същото...
3. Мазда6 (новия модел) - изключително късно сработващ АБС. Не съм се интересувал дали този АБС е някакъв друг модел, но досега съм успявал на сухо да го сработя много рядко, като въобще не се усеща тракане, а само едно 'пуф', заедно с потъване на педала на спирачката. Изключително ефективни спирачки. Зимата ефекта бе същия.
В добавка - за правилната работа на АБС е нужно да имаш 4 еднакви гуми. Горните автомобили ги карах зимата с GoodYear Ultragrip (6 и 7+), Лятото пак с Goodyear, само Маздата е с Бриджстон.