За "бакшишите", колите, горивата, цените и всичко
За "бакшишите", колите, горивата, цените и всичко
Тема-поздрав специално за Авео и Dufuz!
Последна промяна от ogi на 29 апр 2008 19:04, променено общо 1 път.
Аз лично съм съпричастен. Преди да достигна мениджърски пост във фирмата обикалях пътищата из столицата и страната постоянно. Естествено се сблъскваш с всякакви типове и характери по улиците и пътищата. Возил съм се в много таксита, но за съжаление не са единна група, за да ги определиш - примерно ако караш по улиците и има разни наглеци, дето се престрояват и тикат безумно без всякакъв ред и възпитаност, от друга страна има пък таксиджии, които заради работата си просто си живеят на асфалта и се съобразяват с колегите си - ако е престроен погрешно, или бърза - поне си ПУСКА мигача, ако го пуснеш ти "благодари" с аварийки, та ти става драго, вместо да го псуваш. Таксиджия е неблагодарна работа - хем трябва да си завозиш клиента бързо донякъде, хем те псуват всички на пътя - едните защото просто ти е жълта колата, другите защото понякога трябва да минеш преди тях, понеже това се иска от клиента - да стигне бързо. Аз лично им давам често път и особено на градски транспорт, защото съм го ползвал доста време. Все пак докато ти отиваш на работа, хората работят това - те возят някой, който закъснява, или няма кола, а ти ако го пуснеш ще закъснееш с 3.84 секунди...Почти всяка сутрин на някой от 2-та ни моста има произшествие.Почти винаги едната от колите в мазалото е такси.Ами разбирам ги момчетата-карат по 12-14часа за да избият ,аренда ,ремонти ,горива ....и да остане един приличен надник.Нас да ни вържат 14 часа само филми да гледаме -ще се уморим ...а кво остава за тях.Шибана работа!
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Колега DufuZ!DufuZ написа:большое спасибо за поздрава :о)
Скоро имахме един спор със мой колега ,дето кара такси след работно време,абе кви пари се вадят на месец ,ако караш 8 часа смесено(дневно-нощно) -от 6.30 до 2,30 през нощта.Аз му викам на колегата че остава чисто-700лв.....а той ми се репчи насреща ,че и минималната(180лв) не можел да върже!
Кой е прав в случая?Не за друго ,ама ти квото го изкарваш за този период (щото все пак си във Филибе),ми дай 40% от твойта заработка...и да видим кво ще се получи!Разчитам на коректен отговор,че съм се хванал на бас със колегата !
Във всеки град е различно. В София не харесват 5лв курс, в Пловдив викаш УРА за 5лв. В Кърджали не знам как е. Колкото е по-малък града толкова е по-зле.Ще ти изброя някои разходи ти си прави сметката. Ако си под наем и си сам на кола,още като се събудиш си вътре 30лв,имаш ефир,който се плаща на седмица,заверка на пътна книжка-всеки месец,осигуровки,наем станция,ако не е твоя. Ако колата си я вземал на лизинг,тогава си тотално в киреча. 10% най-малко първоначална,лизинг+каско поне 700лв.+горните работи/без наема/.Имай предвид,че за пускането на една кола за такси отиват поне 4000лв.За метан,касов апарат,боя/ако не е фабрично жълта/ всички видове разрешителни,които се вадят всяка годинаи т.н и т.н. Лизинга обикновенно е за 36 или 60месеца. Ако в кеш колата струва 20 000 лв то на лизинг ти излиза от 5 до 10 000лв по-скъпо. Каското е по-скъпо от на другите нови коли,понеже таксито се води рисков автомобил.Сам посмъртно не можеш да я изплатиш и се налага да качиш някой,а оттам амортизацията е по-голяма,защото но този някой не му пука за колата,като се счупи,ще се качи на друга,а ти ще оправяш.Ако не дай си боже има и ПТП нещата стават плачевни.Каското помага,но докато стане колата лизинга си върви.Налага се да караш под наем та ето ти още един разход.Имай предвид,че при таксито разходите по поддръжка за един месец са като за твойта кола за 6месеца. Ако е на двойна езда се въртят между 15 и 20 000км на месец,на 5м.нов акумулатор,просто не издържат повече и гаранцията е толкова/за такси/масла,филтри,спирачки,гуми и каквото си помислиш още.Каквото успееш да спестиш го хвърляш по нещо непредвидено,а то винаги излиза в най-неподходящия момент.Надявам се,че ти е било интересно,а който си мисли че се вадят много пари,ами да дойде и да опита места винаги има/защо ли?/.По-добре не се хващай на бас,може и да го изгубиш.
И аз да се включа. Според мен каква е професията не е важно важното е човек да се чувства "на място". Наистина да караш такси не е от най-лесните професии. Най-тъпото е 4е за да по4неш както каза Авео трябва да се изкарат един куп разрешителни (ако една система е усложнена - корупция).
Но според мен ако наистина се изкарват 180лв на месец, след цялото това ба4кане и поемане на риск просто няма логика. Никой не казва че се вадят много пари но със сигурност се вадят пове4е от колкото един "шофьор на трудов договор". Според мен като каза колко километра караш на месец и се приеме, че половината са с клиент..... сам даваш отговор колко правиш на месец.
Но според мен ако наистина се изкарват 180лв на месец, след цялото това ба4кане и поемане на риск просто няма логика. Никой не казва че се вадят много пари но със сигурност се вадят пове4е от колкото един "шофьор на трудов договор". Според мен като каза колко километра караш на месец и се приеме, че половината са с клиент..... сам даваш отговор колко правиш на месец.
Говорим конкретно за колегата на Vesko1. Това да караш такси след работно време е загубена работа.За да си храниш семейството трябва да бачкаш плътно 12ч или /ако си сам/да си избираш часовете с най-много работа,защото поне за Пловдив след 23ч е загуба на време да висиш по улиците.Не знам един шофьор на трудов договор колко взима,но за себе си мога да кажа,че на 1400лв оборот ми остават 6-700лв чисто,които оставям в къщи,и това е без лизинг,защото колата си е моя.Най-съм доволен,че мога да разполагам с време то си ,както аз намеря за добре и нямам някой олигофрен на главата си,който да ми се прави на велик шеф.
да, времето, прекарано по твой избор е мн.важно, също много го ценя...
само че липсва ТРЪПКАТА - да се докажеш пред себе си и другите, да се издигнеш...няма кой знае какво развитие в тази сфера ( говоря за хора с доходи, които казва авео ) нито да вземеш още 1или повече коли ( повярвайте ми, не е лесна работа, нито печалбата е добра ( поне някоя годинка )
само че липсва ТРЪПКАТА - да се докажеш пред себе си и другите, да се издигнеш...няма кой знае какво развитие в тази сфера ( говоря за хора с доходи, които казва авео ) нито да вземеш още 1или повече коли ( повярвайте ми, не е лесна работа, нито печалбата е добра ( поне някоя годинка )
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Тъй като вече 27-ма година съм зад волана,си позволявам да изразя и моето мнение за таксиметровите шофьори.
Те ,като участници в трафика са в двете крайности:
хем са най колегиални към останалите,хем са най-големите нарушители.
Средното си образование завърших в бившето вече СПТУ по Автотранспорт,където подготовката беше на много високо ниво,и теоретична и практика.Прави ми впечатление,че има шофьори,които не познават Закона за движение по пътищата.Не спазват основните норми за движение.Шест месеца(целият втори срок)на учебната година в "Автото"изучавахме "Безопасност на движението и кормувахме.Само за информация на по младите:15 часа-тренажор,след това 60 кормилни часа на камион и 6 часа на лек автомобил. Нощно кормуване,колонно кормуване ,теглене на автомобил,като всичкото това се съчетаваше на едно.Тръгвахме от Пловдив в 21.00 ч. за Калофер-65 км и се връщахме след полунощ,като през това време се теглехме.Сега за съжаление,тази подготовка я няма.
Те ,като участници в трафика са в двете крайности:
хем са най колегиални към останалите,хем са най-големите нарушители.
Средното си образование завърших в бившето вече СПТУ по Автотранспорт,където подготовката беше на много високо ниво,и теоретична и практика.Прави ми впечатление,че има шофьори,които не познават Закона за движение по пътищата.Не спазват основните норми за движение.Шест месеца(целият втори срок)на учебната година в "Автото"изучавахме "Безопасност на движението и кормувахме.Само за информация на по младите:15 часа-тренажор,след това 60 кормилни часа на камион и 6 часа на лек автомобил. Нощно кормуване,колонно кормуване ,теглене на автомобил,като всичкото това се съчетаваше на едно.Тръгвахме от Пловдив в 21.00 ч. за Калофер-65 км и се връщахме след полунощ,като през това време се теглехме.Сега за съжаление,тази подготовка я няма.
Продължавам темата за таксиметровите шофьори. Бях 1 седмица командировка в Сан Диего, щата Калифорния в северна Америка, там както инавсякъде в Америка таксиметровите коли са почти едни и същи модели - Форд, модел Crown Victoria - едни големи и разпльокани като настъпана жаба коли. Всъщност в Америка всичко е ужасно голямо - административните сгради и хотелите в центъра, улиците и най вече колите. Ръмженето на двигателите по авенютата издаваше че най-малкият дамски автомобил е снаряжен с над 3-4 литров мотор. Специално за таксиметровите коли - направи ми впечатление, че полицейските и "жълтите" коли са една и съща марка и дори някои от такситата имат т.нар. bumpers отпред - демек едни допълнителни ролбарове, чиято цел при полицията е да изтласкат автомобил от пътя при необходимост. Явно слухът, че таксиметровите коли там са отлъчени от служба полицейски такива е верен (вероятно срокът на експлоатация в полицията е кратък, преди бракуване). Загледах се в километражите и показанията варираха от 200000 до 500000 мили (май за тамошните коли и двигатели е никакъв проблем). Всичко е автоматици, разбира се; отвътре - невероятно широко пространство, на задната седалка могат да седнат трима мъже, без да се допират дори; возията е като на малък кораб - клати се навсякъде, но не усещаш неравностите по пътя по обичайният начин, ДВГ набира много добре, най-вероятно става дума за 4 до 6 литров мотор. Такситата и полицейските коли са единствените с тенекиени джанти, които видях (поне 18 цола цола) - там се нагледах на джанти! По-малки от 16-ки не видях и всичко - от малки спортни купета до големи джипове бе обуто в лети лъщящи джанти с нископрофилни гуми с размери от 16 до 22 цола и нагоре. Като цяло автопаркът бе безумен и съм сигурен, че не можете да си представите за какво ви говоря както и да го описвам - Мустанги, Корвети, кабриолети, пикапи и джипове с размери на ЗиЛ (буквално), спортни японки и т.н. Деу не видях. За сметка на това гледах един филм на връщане към Европа, в презатлантическия полет - "Такси", ама американската версия и там осмиват един Ланос по средата на филма... В същият филм е показано класическото такси в щатите - Crown Victoria. http://zamunda.net/details.php?id=72906 Ето и мои снимки на такситата:
[
[
Последна промяна от ogi на 27 апр 2008 16:18, променено общо 2 пъти.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Малко още относно USA.
Преди няколко дни прочетох в наш вестник за "рекордното поскъпване" на бензина там в момента. Цената на галон бензин /3.79 литра/ била 3.5 долара. Простата сметка показва 0.92 $ / литър. Не знам колко е курса, но едва ли прави повече от 1.15 - 1.20 лв/литър.
Ако при нас цените бяха такива /пропускам какви са средните доходи там/ едва ли бакшишите щяха да яхнат подобни на техните чудовища /за нашите разбирания/,но пък се съмнявам дали всички таксита щяха да са на "алтернативно гориво".
Преди няколко дни прочетох в наш вестник за "рекордното поскъпване" на бензина там в момента. Цената на галон бензин /3.79 литра/ била 3.5 долара. Простата сметка показва 0.92 $ / литър. Не знам колко е курса, но едва ли прави повече от 1.15 - 1.20 лв/литър.
Ако при нас цените бяха такива /пропускам какви са средните доходи там/ едва ли бакшишите щяха да яхнат подобни на техните чудовища /за нашите разбирания/,но пък се съмнявам дали всички таксита щяха да са на "алтернативно гориво".