какво е туи?
какво е туи?
Някои знае ли какво е туи чудо ???????????
http://topspeed.bg/product.php?iid=1561
http://topspeed.bg/product.php?iid=1561
С други думи това е т.нар. обемен датчик. Облъчва с ултразвук околоността и поради спецификата на честотата на излъчване реагира най-вече на вода (човешко тяло) и метал. След като бъде облъчено дадено пространство с микровълни то се "запомня" и после ако има някакво преместване се получават интерференции и "Доплеров" ефект и устройството ги засича като движение и подава сигнал към алармата - свири до дупка! Ясно ли го обясних?
...само не ми е ясно, защо това е в секция "Тунинг"?! ...за което премествам темата.
...само не ми е ясно, защо това е в секция "Тунинг"?! ...за което премествам темата.
ъъъм някой на български ? Заитригувах се, но може ли по-обширно ?
Daewoo Espero 1.8, 97 hp, номер 8187, зелено-черен хемелеон, да ме познавате като ме видите Реагирам на две кратки поздравителни бибиткания На къси-дълги полудявам Скоро: сменен волан, педали, скоростен лост, седалки... ел работи много...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Доплеров - регистрира само движение. Т.е. няма да сработи от неподвижните седалки дето са пред него, но сработва при движение - на крадеца, ако се намъкне вътре, но ин авятъра, ако забравиш прозореца отворен. Подсигурява те, ако не ти сработи датчика на отваряне на вратата или ако ти демонтират стуклото без удар.
Микровълнов - преминава през стъкло и неметални прегради. Ако не се настрои освен крадците сирената ще брои и преминаващите коли и пешеходци в близост или обратно ще е нечувствителен като пън, но тогава за какво си го плащал.
Двузонов - има две зони на задействане:
1-ва - алармата само кудкудяка - ползва се да предупреди движещ се много близо човек, че колата е с аларма. Номера става, защото вулните излизат и изван колата през прозорците. За да се ползва тази функция е необходимо да се поддържа и от алармата.
2-ра - датчика задейства алармата в режим "пълно стаботване". Би следвало да става само ако имаш апаш вътре.
Имай предвид, че т.нар. "активни" датчици /микровълнови или ултразвукови/ са малко капризни откум настройка. Номера е да не са нито прекалено чувствителни, нито прекален дървени. Лошото е, че немалка част от продаваните променят чувствителността си - било поради стареен, било поради промяната на температурата /най-вече/.
При мен се налага да регулирам чувствителността на ултразвуковия си датчик всяка есен и зима, но ако си случил на такъв с играеща във времето чувствителност и не си наясно какво правиш - или ще тормозиш съседите или няма да ти сработва.
Надявам се, че при продаваните датчици тези проблеми са избегнати, но знае ли човек.
Накратко:
- ще покрива рисковете, ако не сработи датчика ти за отваряне на вратите /случва се понякога;
- ако алармата ти поддържа двузонови датчици /можеш да звъннеш на този дето я е слагал, ако в книжката ти не пише/, ще можеш да предупредиш лепналите се за колата натрапници, че автомобила е с аларма;
- ако алармата не поддържа двузонови датчици, обикновенно отсвирват външната зона и датчика пак може да се ползва.
Датчика има някаква /обикновено - малка/ консумация на ток, но обикновено това не е проблем.
Микровълновите излъчвания се считат за вредни за човешкото тяло, но мощността на тези датчици не е голяма и облъчването е малко /не може да се сравни с микровълновата печка / . Нямам идея дали като ги слагат по колите майсторите ги правят да се изключва излъчването, когато си изключил алармата. Ако не е направено излъчването си е нон-стоп, дори и когато в купето има хора и то близо до главите.
В алармените системи за помещения обикновено не се изключват, защото при включване им трябва време за да достигнат нормалния си режим на работа /а и така е по-лесно/, а и там човек е далеч от датчика обикновено на метри.
Предполагам, че щом ги продават излъчването им трябва да е безопасно.
Малко опростено стана, но мисля, че е някакъв ориентир. Ако нямаш познания по-добре не си го слагай сам - обикновено има тънкости, а монтажа при майстор не би трябвало да е скъп.
Микровълнов - преминава през стъкло и неметални прегради. Ако не се настрои освен крадците сирената ще брои и преминаващите коли и пешеходци в близост или обратно ще е нечувствителен като пън, но тогава за какво си го плащал.
Двузонов - има две зони на задействане:
1-ва - алармата само кудкудяка - ползва се да предупреди движещ се много близо човек, че колата е с аларма. Номера става, защото вулните излизат и изван колата през прозорците. За да се ползва тази функция е необходимо да се поддържа и от алармата.
2-ра - датчика задейства алармата в режим "пълно стаботване". Би следвало да става само ако имаш апаш вътре.
Имай предвид, че т.нар. "активни" датчици /микровълнови или ултразвукови/ са малко капризни откум настройка. Номера е да не са нито прекалено чувствителни, нито прекален дървени. Лошото е, че немалка част от продаваните променят чувствителността си - било поради стареен, било поради промяната на температурата /най-вече/.
При мен се налага да регулирам чувствителността на ултразвуковия си датчик всяка есен и зима, но ако си случил на такъв с играеща във времето чувствителност и не си наясно какво правиш - или ще тормозиш съседите или няма да ти сработва.
Надявам се, че при продаваните датчици тези проблеми са избегнати, но знае ли човек.
Накратко:
- ще покрива рисковете, ако не сработи датчика ти за отваряне на вратите /случва се понякога;
- ако алармата ти поддържа двузонови датчици /можеш да звъннеш на този дето я е слагал, ако в книжката ти не пише/, ще можеш да предупредиш лепналите се за колата натрапници, че автомобила е с аларма;
- ако алармата не поддържа двузонови датчици, обикновенно отсвирват външната зона и датчика пак може да се ползва.
Датчика има някаква /обикновено - малка/ консумация на ток, но обикновено това не е проблем.
Микровълновите излъчвания се считат за вредни за човешкото тяло, но мощността на тези датчици не е голяма и облъчването е малко /не може да се сравни с микровълновата печка / . Нямам идея дали като ги слагат по колите майсторите ги правят да се изключва излъчването, когато си изключил алармата. Ако не е направено излъчването си е нон-стоп, дори и когато в купето има хора и то близо до главите.
В алармените системи за помещения обикновено не се изключват, защото при включване им трябва време за да достигнат нормалния си режим на работа /а и така е по-лесно/, а и там човек е далеч от датчика обикновено на метри.
Предполагам, че щом ги продават излъчването им трябва да е безопасно.
Малко опростено стана, но мисля, че е някакъв ориентир. Ако нямаш познания по-добре не си го слагай сам - обикновено има тънкости, а монтажа при майстор не би трябвало да е скъп.
Последна промяна от Izparitel на 26 сеп 2008 20:31, променено общо 2 пъти.
Браво за търпението, старанието и сносното обяснение, колега!!!
...да допълня още за "Доплеров ефект" - промяна на основната честота на звука, отразена от движещ се предмет, вследствие на сгъстяване, или разреждане на периода на вълната - което може да бъде евентуален крадец примерно, но ако влиза като охлюв няма да бъде засечен ; интерференциите пък са подобни явления, които касаят промяна във фазата, или хармоничният състав на вълната вследствие на смесване с друга вълна. Има обаче крадци, които не знаят горепосочените физични особенности, но пак успяват да краднат я касетофона, я колата...
...да допълня още за "Доплеров ефект" - промяна на основната честота на звука, отразена от движещ се предмет, вследствие на сгъстяване, или разреждане на периода на вълната - което може да бъде евентуален крадец примерно, но ако влиза като охлюв няма да бъде засечен ; интерференциите пък са подобни явления, които касаят промяна във фазата, или хармоничният състав на вълната вследствие на смесване с друга вълна. Има обаче крадци, които не знаят горепосочените физични особенности, но пак успяват да краднат я касетофона, я колата...